Το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι το 2025 θα προχωρήσει στην προμήθεια 18 επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών F-15EX Eagle II. Τα αεροσκάφη αυτά θα προστεθούν στα οκτώ που έχουν παραγγελθεί, ενώ η συνολική απαίτηση αφορά στην σταδιακή προμήθεια 104 αεροσκαφών. Η Αμερικανική Αεροπορία επέλεξε το F-15ΕX ως αντικαταστάτη F-15 παλαιότερων εκδόσεων. Το F-15EX είναι η τελευταία και πλέον προηγμένη έκδοση του γνωστού μαχητικού αεροσκάφους F-15 Eagle, σχεδίασης και ανάπτυξης της αμερικανικής Boeing. Το F-15EX είναι ο τελευταίος κρίκος μιας αλυσίδας εξέλιξης του F-15E Strike Eagle και έλκει την καταγωγή του από τις εκδόσεις F-15SE (Silent Eagle), F-15-2040C (πρόταση αναβάθμισης των F-15C) και F-15 Advanced Eagle, που έχει επιλεγεί από την Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ισραήλ. Οι εκδόσεις F-15SE και F-15-2040C δεν πέρασαν ποτέ σε φάση παραγωγής, αλλά η τεχνολογία τους αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης του F-15 Advanced Eagle και του F-15X.
Ο λόγος επιλογής του F-15EX από την Αμερικανική Αεροπορία είναι διττός. Αρχικά, ο τερματισμός της παραγωγής των F-22 Raptor έχει δημιουργήσει την ανάγκη για ένα ακόμα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής στις τάξεις της Αμερικανικής Αεροπορίας έτσι ώστε να υπάρχουν διαθέσιμοι οι προβλεπόμενοι αριθμοί αεροσκαφών. Από την άλλη η γήρανση των F-15C/D με ρυθμό γρηγορότερο από το ρυθμό ένταξης σε υπηρεσία των F-35 Lightning II θα δημιουργήσει επιχειρησιακό κενό στη δομή δυνάμεων της Αμερικανικής Αεροπορίας, ιδιαίτερα στη δεκαετία του 2020. Γιατί; διότι, όπως δήλωσαν αξιωματικοί της Αμερικανικής Αεροπορίας, μέχρι το 2025, θα πρέπει να αποσυρθούν 230 F-15C/D, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1979-1985 και να αντικατασταθούν. Η λύση της αναβάθμισης τους στο επίπεδο F-15-2040C εξετάστηκε μεν, αλλά τελικά προκρίθηκε η λύση της προμήθειας νέων αεροσκαφών για την αντικατάσταση των F-15C/D και η αναβάθμιση των F-15E Strike Eagle, στο πλαίσιο του προγράμματος «The F-15 Roadmap Candidate Collection».
Ένας καταλυτικός παράγοντας, που οδήγησε στην επιλογή του F-15EX, είναι η μεγάλη μεταφορική ικανότητα όπλων του αεροσκάφους (συνολικά το F-15X μπορεί να μεταφέρει 29.500 λίβρες φορτίου, ενώ έχει διάρκεια επιχειρησιακή ζωής 20.000 ωρών). Αλλά δεν είναι μόνο η μεγάλη μεταφορική ικανότητα του F-15X. Είναι το σύστημα ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει, το ραντάρ AN/APG-82(V)1, τα συστήματα DEWS και EPAWSS, το νέο, πιο εργονομικό πιλοτήριο με τη νέα ενιαία οθόνη αφής ευρείας γωνίας προβολής πολλαπλών δεδομένων, τα ικανότερα JHMCS ΙΙ για τους δύο πιλότους, το υπέρυθρο σύστημα IRST (AN/AAS Tiger Eyes) τους κινητήρες F100-PW-229 (Pratt & Whitney) ή F110-GE-129 (General Electric), που αποδίδουν περίπου 30.000 λίβρες ώσης. Επίσης, το αεροσκάφος έχει μεγάλες επιδόσεις πτήσης (μέγιστη εμβέλεια 1.770 χιλιόμετρα με τρείς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος στα 60.000 πόδια). Εν κατακλείδι, το F-15EX είναι ένα σύγχρονο, ικανό αεροσκάφος και ώριμο σας σχεδίαση, ιδιαίτερα για όσες χώρες διατηρούν σε υπηρεσία F-15, ενώ το κόστος του είναι ευθέως ανταγωνιστικό.