Στη Σαλαμίνα και το Αρχηγείο Στόλου βρέθηκε σήμερα το πρωί ο νέος ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος όπου ενημερώθηκε διεξοδικά για το έργο, τα προβλήματα και τη τακτική κατάσταση σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο σε μια περίοδο έντονης αστάθειας και προκλήσεων από την Άγκυρα. Όπως σας είχε ενημερώσει πρώτο το DefenceReview.gr στον ΥΕΘΑ τέθηκαν όλα τα ζητήματα επί τάπητος. Η κατάσταση παρουσιάστηκε όπως έχει μακριά από ωραιοποιημένες εικόνες και ο ΥΕΘΑ ήρθε αντιμέτωπος με τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει το ΠΝ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΥΕΘΑ τόνισε πως το ΠΝ αποτελεί τη πρώτη προτεραιότητα. Σε πρώτη φάση όπως τόνισε αναμένεται σύντομα να δρομολογηθούν τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ και απόκτησης νέων τορπιλών καθώς και παραλαβής της 6ης και 7ης ΤΠΚ. Χαρακτηριστικά είπε: «οι εισηγήσεις του ΓΕΝ θα δίνουν δεκτές». Σε δεύτερο χρόνο οδεύουμε προς την απόκτηση νέων μονάδων επιφανείας. Επισκέφτηκε τη κανονιοφόρο «ΑΗΤΤΗΤΟΣ» και το Υποβρύχιο τύπου «214» «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ».

Από πλευράς Αρχηγείου Στόλου τονίστηκε και αναλύθηκε ενδελεχώς πως το ΠΝ αναλώνεται και σπαταλά πόρους στην επιτήρηση του Αιγαίου καταπονώντας το ήδη γερασμένο στόλο πλοίων τόσο για θέματα λαθρομεταναστών όσο και επιτήρησης του Τουρκικού Ναυτικού. Σε όλα αυτά έχει προστεθεί και η Ανατολική Μεσόγειος. Συνεπώς, όπως ελέχθη από πλευράς επιτελών Αρχηγείου Στόλου πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε στην αναπροσαρμογή του συστήματος επιτήρησης εμπλουτίζοντας και ανανεώνοντας το, με νέα μέσα και συστήματα όπως τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη. Το μήνυμα από το Αρχηγείο Στόλο είναι σαφές: «Η επιτήρηση μπορεί να γίνει και αλλιώς». Στο σημείο αυτό να πούμε πως το πρόγραμμα ΑΙΓΕΑΣ που αφορά τη διασύνδεση όλων των ναυτικών παρατηρητηρίων βρίσκεται στη τελική του φάση.

Εδώ να αναφέρουμε πως κατ’ επανάληψη έχουμε γράψει πως η επιτήρηση είναι θέμα που πρέπει να διαχειριστεί κατά βάση το Λιμενικό Σώμα. Να εκμεταλλευτεί κοινοτικούς πόρους αποκτώντας σύγχρονο υλικό όπως Περιπολικά Ανοιχτής Θάλασσας και ιπτάμενα μέσα ώστε να αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος της επιτήρησης. Το πρόβλημα με το ΛΣ είναι η ίδια του η νοοτροπία και η διαχείριση των μέσων.

Ο νέος ΥΕΘΑ ζήτησε να μην γίνονται εξωραϊσμοί και να αναφέρεται η κατάσταση όπως έχει. Έλαβε γνώση της οριακής κατάστασης που επικρατεί και ειδικά στη Διοίκηση Φρεγατών που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα. «Αναγνωρίζω τη παλαιότητα και τη μεγάλη ηλικία των πλοίων» είπε χαρακτηριστικά.

Η ατζέντα και η θεματολογία είχε παρατεθεί προ τριών ημερών στο ακόλουθο άρθρο.