Ένα από τα προγράμματα που προχωράει με μεθοδικότητα και αφάνεια από το ΓΕΣ και συγκεκριμένα από τη Διεύθυνση Πεζικού και τη Διεύθυνση Τεχνικού είναι το πρόγραμμα προσθήκης πύργου προστασίας για τον πολυβολητή του Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113. Το προαναφερθέν πρόγραμμα υλοποιείται εκ των ενόντων από τον Ε.Σ. Ειδικότερα, η αρχική μελέτη ανήκει στο 308 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης το οποίο αξιοποιώντας υλικά του εμπορίου κατάφερε να κατασκευάσει πύργο κατάλληλο για τα Μ-113.

Εκ τότε έχουν λάβει χώρα δύο διαφορετικές βελτιώσεις/ τροποιήσεις επί της αρχικής κατασκευής παράλληλα με τις δοκιμές επί του πεδίου φτάνοντας στο σημείο σήμερα το πρόγραμμα να περνά στη τελική του φάση. Στόχος του προγράμματος είναι ο εφοδιασμός συνολικά 600 ΤΟΜΠ με τον πύργο προστασίας του πολυβολητή. Μέχρι στιγμής 82 ΤΟΜΠ έχουν εφοδιαστεί καλύπτοντας δύο μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού στη περιοχή ευθύνης του Δ Σώματος Στρατού. Το πρόγραμμα αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Αξίζει να τονιστεί πως το 308 ΠΕΒ προμηθεύεται το κιτ του πυργίσκου από ιδιωτική εταιρεία σε κόστος 720 ευρώ και ακολούθως το κιτ προωθείται στις μονάδες μηχανοκίνητου πεζικού όπου τοποθετείται επί των ΤΟΜΠ. Το βάρος του πυργίσκου είναι 120 κιλά ενώ το υλικό του είναι χάλυβας κατηγορίας Hardox και όχι Armox κατά τη διεθνή πρακτική για θωρακίσεις ΤΟΜΠ/ ΤΟΜΑ. Το εμπρόσθιο τόξο του πυργίσκου έχει πλάτος 20 χιλιοστά ενώ πλαγιομετωπικά έχει πλάτος 15 χιλιοστά.  Στις δοκιμές που εκτελέστηκαν στο πεδίο ασκήσεων – βολών Λιτόχωρου ο πυργίσκος άντεξε σε βολές πολυβόλου 12,7 χιλιοστά από τα 30 μέτρα. Σημειώνεται, πως μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει θέμα ευκινησίας απόρροια του επιπρόσθετου βάρους του πύργου. Με την προσθήκη του παραπάνω πύργου εξασφαλίζεται η αύξηση της επιβιωσιμότητας του πολυβολητή.

Σε δεύτερο χρόνο εξετάζεται η περαιτέρω αναβάθμιση της θωράκισης του ΤΟΜΠ Μ-113 και σε επιπλέον σημεία περιμετρικά του ΤΟΜΠ. Μακάρι μετά τα ΤΟΜΠ Μ113 το πρόγραμμα να προχωρήσει και στα ιδιαίτερα αξιόλογα ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΙ καθώς και σε άλλα οχήματα όπως τα οχήματα της σειράς Hummer M1114/1115/1118GR ή τα VBL.

Μολονότι, εν πρώτοις το παραπάνω πρόγραμμα φαντάζει ως κάτι το αυτονόητο που θα έπρεπε να είχε υλοποιηθεί εδώ και χρόνια εντούτοις είναι μια θετική και αισιόδοξη εξέλιξη δεδομένης της γενικότερης εξοπλιστικής ξηρασίας. Μακάρι το παραμελειμένο Πεζικό να υλοποιήσει έστω και καθυστερημένα προγράμματα που συμβάλουν στην ενίσχυση των επιχειρησιακών του δυνατοτήτων.