Μια πολύ ενδιαφέρουσα είδηση ανήρτησε χθες η ιστοσελίδα «THE DRIVE». Την ανάρτηση υπογράφουν οι Joseph Trevithick και Tyler Rogoway και έχει τίτλο «Το Ναυτικό θέλει να απαλλαγεί από τα νεόκτιστα περιπολικά σκάφη» και επεξηγηματικό υπότιτλο «Το Ναυτικό θέλει να αποσύρει όλα τα Mk.VI, το παλαιότερο εκ των οποίων είναι μόλις έξι ετών, μέχρι το τέλος του έτους» (το πρωτότυπο κείμενο, στα αγγλικά, μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ). Είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είδηση που προκαλεί τουλάχιστον έκπληξη. Σύμφωνα με την ανάρτηση το Αμερικανικό Ναυτικό ήδη έχει ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες απόσυρσης του συνόλου των 12 Mk.VI που βρίσκονται σε υπηρεσία, εκτός αν υπάρξει παρέμβαση για το αντίθετο από τη νέα κυβέρνηση ή το Κογκρέσο.

Οι συντάκτες επικαλούνται έγγραφο GENADMIN (General Administration), το οποίο υπέπεσε στην αντίληψη τους, σύμφωνα με το οποίο το Ναυτικό επιθυμεί την απόσυρση των Mk.V1 μέχρι το τέλος του Οικονομικού Έτους 2021, το οποίος στις ΗΠΑ λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου. Το έγγραφο GENADMIN, με ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου, προήλθε από το γραφείο του Αντιναυάρχου James Kilby, Αναπληρωτή Αρχηγού της Διοίκησης Ναυτικών Επιχειρήσεων για Πολεμικές Απαιτήσεις και Ικανότητες του Αμερικανικού Ναυτικού, γνωστή και ως N9. Όπως αναφέρει το άρθρο: «Μια πηγή-γνώστης του θέματος είπε ότι η Naval Expeditionary Combat Command, στην οποία ανήκουν τα περιπολικά σκάφη, μπορεί να ξεκινήσει την απόσυρση τους ακόμα και τον επόμενο μήνα».

Το έγγραφο GENADMIN αναφέρει ότι το σχέδιο απόσυρσης των Mk.VI συνάδει με τις εγκεκριμένες αποφάσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό και ότι το πλάνο αυτό θα προσαρμοστεί αν υπάρξει διαφορετική απόφαση από την κυβέρνηση ή το Κογκρέσο. Το Ναυτικό, με το οποίο επικοινώνησαν οι συντάκτες, δεν επιβεβαίωσε ούτε αρνήθηκε την είδηση, είπε μόνο ότι η απόφαση για το μέλλον αυτών των σκαφών συνάδει με την αναμενόμενη προεδρική πρόταση προϋπολογισμού για το Οικονομικό Έτος 2022, η οποία θα κατατεθεί εντός του Φεβρουαρίου. Πάντως, στη διάρκεια συμποσίου του «Surface Navy Association», τον Ιανουάριο, ο Στρατηγός των Πεζοναυτών, Tracy King, δήλωσε ότι ο Αντιναύαρχος Kilby βρίσκεται σε διαδικασία επαναπροσδιορισμού των επιχειρησιακών απαιτήσεων σχετικά με τα Mk.VI.

«Σε πολεμικά σενάρια με αντιπάλους κράτη όπως η Ρωσία ή η Κίνα τα Mk.VI κρίθηκαν ότι δεν είναι χρήσιμα, δεδομένου του μικρού μεγέθους και της μικρής ισχύος πυρός τους … Τα σκάφη είναι ακριβά στην συντήρηση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο King. Στο ίδιο συμπόσιο ο Υποναύαρχος Paul Schlise, Διευθυντής του Γραφείο του Αρχηγού Ναυτικών Επιχειρήσεων Πλοίων Επιφανείας, επιβεβαίωσε την πρόθεση του Ναυτικού να συνδράμει τη δάση των περιπολικών κλάσης «Cyclone», που είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος από τα Mk.VI, με έναν συνδυασμό πλοίων LCS (Littoral Combat Ships) και σκαφών της Ακτοφυλακής. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος Μαρτίου το Αμερικανικό Ναυτικό σχεδιάζει να αποσύρει τρία (3) περιπολικά κλάσης «Cyclone».

Σε κάθε περίπτωση η απόσυρση των 12 Mk.VI προκαλεί τουλάχιστον έκπληξη, διότι πρόκειται για νέα σκάφη. Αποκτήθηκαν από την SAFE Boats International, το διάστημα 2012-2015 (οι παραδόσεις έγιναν την περίοδο 2015-2017), με κόστος $ 7-8 εκατομμύρια ανά σκάφος, αν και σήμερα το κόστος ανά σκάφος έχει διπλασιαστεί, στα $ 14-16 εκατομμύρια. Να σημειωθεί ότι οι αρχικές απαιτήσεις ήταν για 48 σκάφη, αλλά τελικά αποκτήθηκαν μόλις 12. Το Mk.VI έχει μήκος 25,9 μέτρα και εκτόπισμα 72 τόνους. Ενσωματώνει δύο (2) πυροβόλα M242 Bushmaster, σε ισάριθμους τηλεχειριζόμενους πύργους Mk.38 Mod.0, και δύο (2) ακόμα τηλεχειριζόμενους πύργους με πολυβόλα M2 των 12,7 χιλιοστών. Υπάρχουν και άλλοι τέσσερις (4) έστορες για πολυβόλα ή αυτόματους εκτοξευτές βομβίδων των 40 χιλιοστών. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβους (83 χιλιόμετρα την ώρα) και εμβέλεια 750 ναυτικών μιλίων (1.389 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 25 κόμβους (46 χιλιόμετρα την ώρα).

Comments

    1. Έτσι ακριβώς,αφού λεφτά υπάρχουν όπως λέει και η γνωστή ατάκα.
      Ωραία συλλογή θα φτιάξουν εκεί στο ναυτικό αν ζητήσουν και αυτά τα σκάφη,αφού έχουν και αυτά ράμπα για φουσκωτό είναι προφανώς το «ιδανικό» συμπλήρωμα στα Mark V που πήραν.

  1. Αν όντως αποσυρθουν, τότε θα ήταν μια σημαντική και άμεση ενίσχυση, αν φυσικά προσφερθούν σε λογικό κόστος.

    Είναι πάντως υψηλών προδιαγραφών και προσφέρονται για Ειδικές επιχειρήσεις από Ζ’ ΜΑΚ κ.α.

    1. «Αποκτήθηκαν από την SAFE Boats International, το διάστημα 2012-2015 (οι παραδόσεις έγιναν την περίοδο 2015-2017), με κόστος $ 7-8 εκατομμύρια ανά σκάφος, αν και σήμερα το κόστος ανά σκάφος έχει διπλασιαστεί, στα $ 14-16 εκατομμύρια.»
      Αυτο το διαβασες – διαβασατε; σε τι πραγμα να μας κανουν;

      1. @ ΠΑ

        Ρε φιλε, το κοστος εχει διπλασιαστει για να τα αγορασει ολοκαινουρια το Αμερικανικο Ναυτικο. Οταν τα αποσυρουν, εαν τα αποσρυουν, θα τα διαθετουν σε ελαχιστο κοστος, η ακομη και δωρεαν.

        Πιθανον να τα μεταβιβασουν κατευθειαν στην Αμερικανικη Ακτοφυλακη επειδη ειναι καινουρια, και να μην τα παραχωρησουν καν σε συμμαχικες χωρες.

        1. «Σε πολεμικά σενάρια με αντιπάλους κράτη όπως η Ρωσία ή η Κίνα τα Mk.VI κρίθηκαν ότι δεν είναι χρήσιμα, δεδομένου του μικρού μεγέθους και της μικρής ισχύος πυρός τους … Τα σκάφη είναι ακριβά στην συντήρηση»

  2. Για εμάς ακούγεται μια σούπερ ευκαιρία για ενίσχυση, αν και το θέμα του μεγάλου κόστους συντήρησης είναι κάτι που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Αν είναι δαπανηρό για αυτούς φανταστείτε εμάς.

  3. Κάνουμε θεούς τους Αμερικανούς για μερικά σαπακια αμφιβόλου λειτουργικότητας όταν θα μπορούσαμε να χτίσουμε 10αδες από αυτά ακόμα και στα ναυπηγεια Περάματος με πολύ λογικό κόστος, και να τρώνε ψωμί και ελληνικές οικογένειες.
    Και δωστού ύμνους τα Αμερικανοδουλα τρολ, τι φοβερή δωρεάν βοήθεια μας προσφέρουν οι σύμμαχοι Αμερικανοί και εμείς οι αχάριστοι γκρινιάζουμε.

    1. Όταν σε όλα σε αυτή τη χώρα γίνονται με τεράστια καθυστέρηση και το να φτιάξεις έστω και τέτοιου είδους σκάφη θα σου πάρει τουλάχιστον 2,3 χρόνια μέχρι να καταλήξεις σε ποιο θες, να πεις σε ποιο ναυπηγείο, με τι λεφτά και να είναι όλα νόμιμα μην πούμε στο τέλος για μίζες, αναγκαστικά βλέπουμε το κάθε έτοιμο σκάφος που δίνει κάνεις έστω και με μικρό κόστος σαν ευκαιρία. Δεν έχει να κάνει αν είναι Αμερικανικά σκάφη( δυστυχώς μόνο η Αμερική μπορεί να μας προμηθεύσει έτσι και καμιά άλλη χώρα θέλοντας και μη) η όχι αλλά πόσο μπορούν να προσφέρουν στη χώρα γενικά .

    2. Δε νομίζω ότι φταίνε οι αμερικανοί. Από όσο θυμάμε, όποτε αποφασίσαμε στο παρελθόν να φτιάξουμε κάτι μόνοι μας, μας κόστισε περισσότερο από την αγορά δύο ίδιων από το εξωτερικό.

      1. Αλλο δυο κομματια αλλο πχ 14, εκει ειναι το λαθος. Η δ.μ του ΠΝ θελει επι της ουσιας νεα πλοια (οποια ειναι) μια μαζικη παραγγελια θα κανεις και οχι δυο απο καθε ειδος και σε διαφορετικο ναυπηγειο. Μονο ετσι μπορεις να πετυχεις καλυτερη τιμη.

        1. Δεν κατάλαβες το σχόλιο. Αυτό που λέω είναι πως στην Ελλάδα θέλουμε διπλάσιο χρόνο για να φτιάξουμε κάτι και στην διπλάσια τιμή. Δεν μας φταίει κανένας ξένος γι αυτό. Φταίει ο τρόπος που λειτουργούν κάποιες συντεχνίες/μειοψηφίες, που ζούνε αποκλειστικά από τον παρασιτισμό.

          * Για να κάνεις μαζική παραγγελία, πρέπει να έχεις και χρήματα. Αν για 4 φρεγάτες θέλεις περίπου 4,5 δισ σκέψου πόσα θα χρειαστούν για συνολικά 8 φρεγάτες, 4 κορβέτες, 4 υποβρύχια, δύο γενικών καθηκόντων, ένα πετρελαιοφόρο κλπ.
          Όσο και να πέσει η τιμή ανά μονάδα, συνολικά θέλεις σίγουρα πάνω από 12 δισ. ευρώ.

          1. Εμ αφου τα αφησαν στη ακρη τα εξοπλιστηκα, καποιος αναγνωστης ειχε ποσταρει για τα της δ.μ το τι χρειαζεται και το κοστος, μιλαμε πλεον υπαρχουν 50+ ετων πλοια στο ΠΝ, ειναι μια απ της μεγαλυτερες ευκαιριες για καινουργια πλοια, και εξυπακουεται καινουργια και σωστη δομη για το ΠΝ και χωρις υπερβολες, κοστιζουν η οχι, εαν θελουν ΠΝ σωστα δομημενο, ας φροντισουν να το κανουν.

          2. Ναι θέλεις 12 δις.
            Ίσως να θέλεις κ παραπάνω κοντά στα 15 δις για όλα αυτά που αναφέρεις μαζί με τα όπλα τους, αλλά αυτά τα λεφτά δεν τα δίνεις όλα μπροστά.
            Πας σε ένα ναυπηγικό προγραμμα σε βάθος 12 ετιας κ σπας το ποσό σε ετήσιες δόσεις.
            Πέρα από μια καλή προκαταβολή 2-3 δις για να ξεκινήσει το πρόγραμμα θα έχεις να πληρώνεις 1-1,5 δις τον χρόνο.
            Αν σκεφτείς ότι ο Τσίπρας για 5 χρόνια μοίραζε αυτά τα λεφτά κάθε χρόνο για επιδόματα σίτισης, για δωρεάν ρεύμα, σε κοινωνικά μερίσματα κ άλλες τέτοιες μπούρδες για να φτιάξει κομματικό στρατό πάει να πει ότι υπάρχουν αυτά τα λεφτά.

    3. Σαπάκια παράγει η αμερικανική τεχνολογία! Ενώ εμείς στο Πέραμα ΘΑ φτιάξουμε πάμφθηνα διαστημόπλοια.. Οσοι δε, δεν ζούν στην κοσμάρα μας είναι «Αμερικανόδουλα τρολ». Τι να πώ, δημοκρατία έχουμε!

      1. Προφανως και δεν γνωριζεις το περαμα μπορει να φτιαξει πολυ μεγαλυτερα σκαρια απο τα 25μετρα σαπιομαρκ. Μια γαστρα ειναι να φτιαχτει απο εμας και ενας κινητηρας που προφανως θα τον αγορασουμε οπως και τον υπολοιπο εξοπλισμο.
        Ειναι αυτα διαστημικη τεχνολογια που δεν μπορουμε να κατασκευασουμε?
        Αλλα να ειρωνευτεις εισαι πρωτος.
        Και φυσικα δεν μου φταινε οι αμερικανοι, τη δουλεια τους κανουν και το συμφερον τους κοιτανε.
        Μου φταινε ομως οι αμερικανοδουλοι υπερασπιστες τους στα ελληνικα σαιτ και εντυπα.

        1. Η πρωτη Ρουσσεν παραδοθηκε στο Π.Ν το 2005, εχουμε 2021 και ακομα δεν εχει ολοκληρωθει το προγραμμα….
          Ας φτιαξουμε πρωτα σοβαρα ναυπηγεια που τηρουν τα συμβολαια και σεβονται τους πελατες τους και μετα το συζηταμε για νεες εγχωριες ναυπηγησεις.

    4. Δεν λέμε ότι δεν υπάρχουν άλλα στον κόσμο!. Μιλάμε για μια ΑΜΕΣΗ ενίχυση.

      Το αν είναι σαπάκια δεν το γνωρίζουμε. Το σίγουρο είναι ότι μιλάμε για σκάφη προσεγμένα, με ειδικές προδιαγραφές. Ας βγάλει πρώτα το ΠΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ specs και μακάρι να ανταποκριθούν τα Ελληνικά ναυπηγεία

    5. έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά δε νομίζω ότι ακούει κάποιος υπεύθυνος. Είναι χτισμένο όλο το σύστημά μας λόγω νοοτροπίας στην προμήθεια από το εξωτερικό και όχι στην εγχώρια-σχεδίαση-παραγωγή ακόμη και σκαφών που είναι εντός των δυνατοτήτων μας……

    6. Δηλαδή αν εμάς μας δίνανε 12 πολύ καλά σκάφη δωρεάν, και η εναλλακτική μας θα ήταν να αγοράσουμε από εγχώριο ναυπηγείο 12 από αυτά με πχ 100 εκατομύρια, η πρότασή σου είναι να ξοδέψουμε 100 εκατ για να δουλέψουν Έλληνες?

      Εγώ θα έλεγα καλύτερα να τα πάρουμε δωρεάν και αν θέλουμε να δουλέψουν Έλληνες ας τα δώσουν να χτιστούν 10 εργοστάσια από 10 εκατ το ένα.

      Και πιο πολλοί θα δουλέψουνε, και θα είναι μόνιμη δουλειά και παραγωγή και όχι μετά από 3 χρόνια να παρακαλάνε να μην πάρουμε κάτι άλλο δωρεάν αλλά να τους δώσουμε και άλλη παραγγελία, και θα αποφύγουμε εκβιασμούς του τύπου δεν τα παραδίδουμε εάν δεν δίνετε κάθε χρόνο άλλα 10-20 εκατ να πληρώνονται οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία γιατί δεν αξιώθηκαν να πάρουν άλλες παραγγελίες από άλλες χώρες ή ιδιωτικό τομέα.

      Σε τελική ανάλυση ας έρθουν Ελληνικές εταιρείες να προτείνουν φτηνές και αποτελεσματικές πατέντες να κάνουν καλύτερα αυτά τα σκάφη, ή τα Μ-1117 ή οτιδήποτε άλλο

  4. Βουρ να πάμε να τα πάρουμε, όπως λένε οι ίδιοι, και έχουν δίκιο, τι να τα κάνουν με τους αντιπάλους που έχουν, είναι απλά άχρηστα για αυτούς.

    Για εμάς όμως είναι ότι πρέπει, αν είναι και τζαμπατζέ, είναι τέλεια, ενώ θα μπορούσαμε να ξοδέψουμε όσα θα ξοδεύαμε για να αγοράσουμε τέτοια, στο να τα εξοπλίσουμε καλύτερα.

    Είναι η ιδέα μου ή στο άρθρο στην ουσία για πρώτη φορά παραδέχονται ότι οι LCS θα χρησιμοποιηθούν σε ρόλο κάτι μεταξύ ακτοφυλακής και MKV?

      1. @agnostosependytis
        Αν περιμένουν ακόμα μερικά χρόνια οι τρακαδόροι απο συνήθειο,θα μπορέσουν να αποκτήσουν ακόμα και τα LCS τζάμπα και να πληρώσουν μόνο τα ρυμουλκά πλοία για μετακίνηση και περισυλλογή των πλωτών ναυστάθμων LCS για τα Mark V & VI.

    1. Για να μην πω ότι αρχίζουν και τα δύο σκάφη από Μ. Πλάκα πλάκα παίζει το MK VI να βγαίνει και καλύτερο, αν έχει και μερικά manpads θα πουν κάποιοι ότι έχει και ΑΑ σημείου

  5. Η είδηση για τουρκικές θαλάσσιες έρευνες στην καρδιά του ΑΙγαίου σε δύο μέρες είναι πολύ σημαντική. Κρίμα που δεν την μεταδόσατε.

  6. Γραφει ο καθενας οτι του κατεβει λες και τα αποσυρουν οι Αμερικανοι αυριο και θα μας βαλουν με το ζορι να τα παρουμε και να τα χρυσοπληρωσουμε κιολας !

    Εγω θυμαμαι το Ελληνικα Αγηνωρ και το Ωκυαλος που τα ακουσαμε μια φορα και ειδαμε τη μακετα, και δεν ξανακουασαμε κατι για αυτα, ουτε καν πρωτοτυπο δεν υπηρξε.

    1. Να συμπληρωσω εδω οτι τον προηγουμενο μηνα η Ουκρανια παρηγγειλε 2 καινουρια Mark VI με συνολικο κοστος 20 εκατομμυρια δολαρια ενω το συμβολαιο για 16 σκαφη θα φτασει τα 600 εκατομμυρια.

  7. Όντως τη απέγινε το Αγηνωρ????
    Μακαρι να κλείσει κ συντομα το κεφαλαιο φρεγατες θετικα κ να μαθουμε ποια ειναι η ενδιάμεση γαλλικη λύση…απο 1 φρεμμ μεχρι κασσαρντ εχουν ακουστεί πολλά

  8. Η είδηση έχει σχετικό ενδιαφέρον γιατί η χώρα έχει ήδη 4 της κλάσης , αν και προγενέστερο μοντέλο. Αν (μεγάλο Αν) θα είχε ενδιαφέρον με χαμηλή τιμή και σε περίπτωση που θπαρχουν σχετικές ανάγκες. Θε δείρει σίγουρο ότι δεν θα έρθουν με τον οπλισμό , καθότι και αυτά που πήραμε ηρθαν γυμνά. Επίσης είναι γνωστό ότι είναι ακριβή η συντήρηση των μηχανών και καίνε πολύ. Λόγω ομοιοτυπιας πιθανόν 1-2 θα ήταν πιθανό χρήσιμα στη ΜΥΚ. Αγορά περισσότερων δεν προκύπτει παρά σαν συμπληρωματικά στον Βόλο εφόσον επιλέχθηκε να παραμείνει εκεί η Ταξ/ ΠΝ (δυστυχώς).

  9. Δλδ αν μας δοθουν τσαμπα ή σε χαμηλος κοστος δεν μπορουμε να τα κανουμε και τα 12 φορεις SPIKE ER και να τα εχουμε στο ανατολικο Αιγαιο? Ενα SPIKE στην πρυμνη καθενος απο τα 12 = 48 πυραυλοι, δεν ειναι και ασχημα απο το τωρα που δεν τα εχουμε.

  10. Έχουν ακριβή κ εξειδικευμένη συντήρηση , και υψηλή κατανάλωση καυσίμων. Δύσκολη η υποστηριξη στα νησιά για ρολο μεταφοράς αμφιβίων καταδρομέων , ενω δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ακόμα και τις αρχαίες Nasty σε περιπολίες . Στις ΗΠΑ ελλιμενίζονται σε ναυτικές βάσεις, στα νησιά υπάρχει μόνο η ΥΝΤΕΛ κ αυτή με ελλείψεις. Πολύ καλό σκαρί για καταδρομείς αλλά ακριβό εργαλείο.

  11. Το ότι απο ότι φαίνεται γλιτώνουμε τις ακατάλληλες για πλοίο ολκληρωτικου πολέμου LCS το οποίο προσφέρεται υπερκοστολογημενο στο 1 δις..

    Δεν σημειώνει ότι δεν πρέπει να διακρίνουμε αν και οταν παρουσιάζονται σουπερ ευκαιρίες απο την αλλη πλευρά του Ατλαντικού

    Αν επιβεβαιωθεί ότι αποσύρονται τα συγκεκριμένα σκάφη δεν θα πρέπει να χαθεί η ευκαιρία να τα χτυπήσουμε…καθώς φαινονται κομμένα και ραμενα για επιχειρήσεις ειδικών δυναμεων στο πυκνό νησιωτικό περιβάλλον του Αιγαίου..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *