Το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι δημιούργησε γραφείο προγράμματος για τα αντιτορπιλικά νέας γενιάς DDG(X). Το γραφείο θα είναι υπεύθυνο για τη σχεδίαση, τη ναυπήγηση και την παράδοση ενός νέου αντιτορπιλικού, το οποίο θα είναι και ο αντικαταστάτης των αντιτορπιλικών κλάσης «Ticonderoga», ίσως και των αρχικών εκδόσεων των «Arleigh Burke». Προϊστάμενος του προγράμματος διορίστηκε ο Πλοίαρχος David και Αναπληρωτής η Katherine Connelly. Πρώτος στόχος του γραφείου είναι η ανάπτυξη της βασικής στρατηγικής προμήθειας και η δημιουργία του φακέλου των τεχνικών-σχεδιαστικών απαιτήσεων. Συνολικά, το γραφείο θα είναι υπεύθυνο για τη ναυπήγηση, τη δοκιμή, την ένταξη σε υπηρεσία, την εν συνεχεία υποστήριξη των πλοίων και την μελλοντική τους αναβάθμιση.

Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα το πρώτο νέο DDG(X) θα ναυπηγηθεί το 2028 (επιθυμητό έτος έναρξης ναυπήγησης). Στον τρέχοντα αμυντικό προϋπολογισμό το πρόγραμμα έχει χρηματοδοτηθεί με το ποσό των $ 46,5 εκατομμυρίων για έρευνα και ανάπτυξη. Τα DDG(X) θα είναι πλοία νέας σχεδίασης, με επιρροές όμως από τα πλοία κλάσης «Zumwalt». Επίσης θα ενσωματώνουν νέας γενιάς, ολοκληρωμένο σύστημα πρόωσης, αλλά το σύστημα διαχείρισης μάχης των «Arleigh Burke» της έκδοσης Flight III (τουλάχιστον τα πρώτα πλοία). Το εκτόπισμα του θα είναι άνω των 9.700 τόνων των νεότερων «Arleigh Burke», αλλά μικρότερο των 15.700 των «Zumwalt». Επίσης, τα νέα πλοία θα έχουν σπονδυλωτή φιλοσοφία σχεδίασης και κατασκευής για εύκολη αναβάθμισης και υποστήριξη.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα έναρξης της ναυπήγησης το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει, όπως προαναφέραμε, το πρώτο πλοίο να ξεκινήσει τη ναυπήγηση του περί το 2028, δηλαδή ένα χρόνο μετά την έναρξη ναυπήγησης του τελευταίου «Arleigh Burke» (DDG-139), ο χρόνος έναρξης ναυπήγησης του οποίου δεν έχει καθοριστεί οριστικά, αλλά προσδιορίζεται για το έτος 2027. Δεν είναι γνωστό πόσα νέα DDG(X) θα ναυπηγήσει τελικά το Αμερικανικό Ναυτικό, αλλά ο αριθμός προσδιορίζεται μεταξύ των 11 και των 22 πλοίων. Τα 11 πλοία θεωρούνται το ελάχιστο για τη συνοδεία των 11 εν υπηρεσία αεροπλανοφόρων, δηλαδή ένα πλοίο ανά Ομάδα Αεροπλανοφόρου, ενώ τα 22 πλοία είναι ο ελάχιστος αριθμός που θα επιτρέψει την αντικατάσταση του συνόλου των «Ticonderoga» στη βάση του 1-προς-1.

Αν τώρα το Αμερικανικό Ναυτικό θελήσει να αντικαταστήσει και τα «Arleigh Burke» των αρχικών εκδόσεων θα πρέπει να ναυπηγήσει περισσότερα, δεδομένου ότι τα 21 «Arleigh Burke» της έκδοσης Flight I εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1991-1997 και θα πρέπει να αντικατασταθούν στα 35 χρόνια υπηρεσία, σύμφωνα με την πάγια τακτική του Αμερικανικού Ναυτικού, την περίοδο 2026-2032. Ομοίως, τα 22 εν υπηρεσία «Ticonderoga» συμπληρώνουν 35 χρόνια υπηρεσία το διάστημα 2021-2029. Το κόστος απόκτησης των DDG(X) δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Το Αμερικανικό Ναυτικό πάντως υπολογίζει ένα μέσο κόστος $ 2,47 δισεκατομμυρίων ανά πλοίο, δηλαδή 30% μεγαλύτερο του κόστους ναυπήγησης ενός «Arleigh Burke» της έκδοσης Flight III (ναυπήγηση, αισθητήρες, όπλα). (περισσότερα για το πρόγραμμα DDG(X) μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ)