Σε ανεπίσημη συζήτηση με δημοσιογράφους στο πλαίσιο της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης Dubai Airshow 2017 στελέχη της ΤΑΙ (Turkish Aerospace Industries) αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα ανάπτυξης του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους και υπογράμμισαν ότι το πρόγραμμα ούτε έχει ατονήσει, ούτε έχει ακυρωθεί.

Αντίθετα, εξελίσσεται και στόχος της TAI είναι το Hürjet (όπως ονομάζεται το αεροσκάφος), το οποίο θα αναπτυχθεί με στόχο να αντικαταστήσει τα F-16 Fighting Falcon στο τουρκικό οπλοστάσιο, να εκτελέσει την πρώτη του πτήση το 2022. Τελικός στόχος είναι η παραγωγή 250 Hürjet την περίοδο 2025-2040.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2010 με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, ύψους $ 20 εκατομμυρίων, για τη σχεδίαση του αεροσκάφους. Η φάση της σχεδίασης, την οποία πραγματοποίησε η ΤΑΙ σε συνεργασία με την TEI (TUSAS Engine Industries), ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2013.

Τον Δεκέμβριο του 2015 η Τουρκία επέλεξε την BAE System προκειμένου να τη βοηθήσει τεχνικά στο πρόγραμμα, κάτι που η Άγκυρα δεν ήθελε, αλλά αναγκάστηκε να κάνει διότι κατά τη φάση της σχεδίασης διαπιστώθηκε ότι δεν διαθέτει την απαραίτητη τεχνολογία και τεχνογνωσία ανάπτυξης προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών. Η σχετική σύμβαση, ύψους £ 100 εκατομμυρίων, μεταξύ της BAE Systems και της ΤΑΙ για την παροχή τεχνικής βοήθειας στην ανάπτυξη του Hürjet υπογράφηκε τον Ιανουάριο του 2017.

Είχε προηγηθεί η φάση της ανάπτυξης, η οποία ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2014, ενώ τον Μάρτιο του 2015 το τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) εξέδωσε RfI (Request for Information) προς την τουρκική αμυντική βιομηχανία για «την εγχώρια σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή του πρώτου τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων», σηματοδοτώντας έτσι την επίσημη έναρξη του προγράμματος.