Μια από τις πλέον ικανές και σύγχρονες σχεδιάσεις σκαφών ειδικών επιχειρήσεων είναι τα ελληνικά ταχύπλοα Supertermoli. Πρόκειται για σχεδίαση γάστρας από τον διάσημο Ιταλό ναυπηγό Fabio Buzzi με ελληνική συμμετοχή και συνάμα δυνατότητα κατασκευής των σκαφών στην Ελλάδα σε ελληνικό ναυπηγείο. Η εταιρεία VIRTRADE A.E. με έδρα στην Καλλιθέα Αττικής, είναι ο κατασκευαστής των ταχυπλόων σκαφών με την εμπορική ονομασία SUPERTERMOLI τα οποία κατασκευάζονται στην Ελλάδα σε συνεργασία με το ναυπηγείο ΑΚΡΟΠΡΩΡΟ στην περιοχή Σχηματαρίου Βοιωτίας.

 Η Ελληνική ΔΥΚ χρησιμοποιεί δύο τέτοια σκάφη με εξαιρετικές επιδόσεις δίνοντας στους βατραχανθρώπους δυνατότητα ταχείας διείσδυση στη περιοχή ενδιαφέροντος και άμεσης περισυλλογής και ακολούθως διαφυγής/ απαγκίστρωσης.

Τα σκάφη Supertermoli έχουν κυριολεκτικά οργώσει το Αιγαίο και τον νησιωτικό χώρο μεταφέροντας σε τόπο και χρόνο ομάδες ΟΥΚ όταν και όπου απαιτείται. Ταξιδεύοντας με συνεχή ταχύτητα 60 κόμβων μπορούν από την Βάση Υποβρυχίων Καταστροφών («Ναυτικό Οχυρό ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΣ») να διασπείρουν ΟΥΚ πραγματοποιώντας αποστολές ανορθοδόξου πολέμου. Πρόκειται για τα SUPERTERMOLI ST60 INTERCEPTOR και συγκεκριμένα τα ΣΑΠ 10 και ΣΑΠ 11.

Τα ΣΑΠ 10 και ΣΑΠ 11 στον Λιμένα της ΔΥΚ.

Τα ταχύπλοα Supertermoli είναι σκάφη υψηλών ταχυτήτων και έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι κατασκευασμένα λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στη θάλασσα της Μεσογείου και φέρουν από 2 έως και 4 μηχανές (ανάλογα το μοντέλο) προσφέροντας ταχύτητα και ασφάλεια στα πληρώματά τους.

Τα ταχύπλοά αυτά, λειτουργούν σε ταχύτητες άνω των 50 κόμβων με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και στις ποιος δύσκολες συνθήκες. Η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά τους 60 κόμβους και μπορούν να μεταφέρουν πλήρωμα έως και 20 ατόμων για ειδικές αποστολές.

Η ικανότητα ελιγμών, η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες και συνθήκες και η μεγάλη αυτονομία, ξεχωρίζει τα μοντέλα μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Σε συνεργασία με έμπειρους τεχνικούς από την Ελλάδα και την Ιταλία, συνεχίζουμε την κατασκευή και συντήρηση των μοντέλων μας κατέχοντας άριστη τεχνογνωσία και μέγιστο επίπεδο ποιότητας.

Μέχρι και σήμερα, σκάφη Supertermoli χρησιμοποιούνται τόσο από την Ιταλική Οικονομική Αστυνομία (Guardia di Finanza) όσο και από αρκετούς ιδιώτες σε όλη την Ευρώπη.

Η Ιταλική Οικονομική Αστυνομία χρησιμοποιεί επιτυχώς εδώ και αρκετά χρόνια αυτή τη σχεδίαση σκαφών.

Τα σκάφη προσφέρονται για τις Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού και του Ναυτικού καθώς και για το Λιμενικό Σώμα καλύπτοντας τις ανάγκες σε σκάφη για καταδιώξεις υψηλών ταχυτήτων.

Οι εκδόσεις που προτείνονται είναι οι ακόλουθες:  

Σκάφος SuperTermoli ST60 Interceptor με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, πλήρες σύστημα πρόωσης TRIMAX ή TopSystem με δυναμική ισοστάθμιση πλεύσης, προπέλες επιφανείας NiBraL του οίκου SilProp και δύο ή τέσσερις κινητήρες πετρελαίου SEATEK.

Σκάφος SuperTermoli ST60 Interceptor με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και 4 κινητήρες SEATEK Mod. 800 PLUS Type Approval 780hp έκαστος, 4 GEAR-BOXES ZF 305, 2 Monitor System for Seatek, πλήρες σύστημα πρόωσης TRIMAX ή TopSystem με δυναμική ισοστάθμιση πλεύσης, προπέλες επιφανείας NiBraL του οίκου SilProp

Σκάφος με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και 2 κινητήρες SEATEK Mod. V12 1500 hp @ 2800 rpm έκαστος, 2 GEAR-BOXES ZF 665, 1 Monitor System for Seatek, πλήρες σύστημα πρόωσης TRIMAX ή TopSystem με δυναμική ισοστάθμιση πλεύσης, προπέλες επιφανείας NiBraL του οίκου SilProp

Υπάρχει πλήρης ευελιξία προσαρμογής κινητήρων και λοιπών μηχανολογικών μερών ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη. Οι τιμές ξεκινούν από 600.000 ευρώ μέχρι και 1.500.000 ευρώ ανάλογα τους κινητήρες και τον οπλισμό. Το σκάφος μεταφέρει 12 τόνους πετρελαίου γεγονός που του δίνει τεράστια αυτονομία και ακτίνα δράσης (400 ναυτικά μίλια).

Τα σκάφη έχουν ως μεγάλο πλεονέκτημα την κατασκευή τους στην Ελλάδα και την προσαρμογή στις ανάγκες του πελάτη.

Ο οπλισμός του σκάφους δύναται να αποτελείται από τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού των 12,7mm ή των 20mm, βομβιδοβόλο των 40 mm, εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων ή 6 νάρκες σύγχρονης τεχνολογίας και ένας εκτοξευτής αντιαρματικού πυραύλου HELLFIRE. Άλλη επιλογή μπορεί να είναι το DILLON M134.

 Επίσης, μπορεί να φέρει όλη τη σύγχρονη σουίτα αισθητήρων παρατήρησης ή εγκλωβισμού στόχων όπως είναι οι κάμερες FLIR.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το ταχύπλοο ST-60 φέρει τέσσερις κινητήρες, έχει μήκος 18,6 μέτρα, έχει εκτόπισμα 16,20 τόνους, αναπτύσσει ταχύτητες άνω των 60 κόμβων στις 3.100 στροφές ενώ έχει εμβέλεια πλεύσης άνω των 400 ναυτικών μιλίων. Η Ιταλική Οικονομική Αστυνομία και Ακτοφυλακή αξιοποιεί επιτυχώς αυτά τα σκάφη έχοντας καταφέρει αξιοσημείωτες επιτυχίες στη μάχη κατά του οργανωμένου εγκλήματος.

Μπορούν να φτάσουν την τελική ταχύτητα άνω των 60 κόμβων και μπορούν να μεταφέρουν πλήρωμα 20 ατόμων για ειδικές αποστολές . Αυτά δεν αποτελούν ευσεβείς σχεδιαστικούς πόθους αλλά έχουν πιστοποιηθεί και στην πράξη.

Τα υφιστάμενα σκάφη της ΔΥΚ είναι πολιτικού τύπου σχεδιάσεις που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Τα μοντέλα ST60 & ST50 Interceptor είναι τα μόνα ταχύπλοα αυτήν την στιγμή που υπερτερούν από τα Τουρκικά Onuk MRTP 16 & MRTP 20 τα οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον η Τουρκική Ακτοφυλακή.

H Ιταλία είναι μια χώρα που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα θαλασσίου εγκλήματος παρόμοια με αυτά που αντιμετωπίζει η χώρα μας και ειδικότερα το Λιμενικό Σώμα- Ελληνική Ακτοφυλακή. Ως εκ τούτου αξίζει ιδιαιτέρως η ανάλυση των δυνατοτήτων καθώς η διερεύνηση δυνητικών εξοπλιστικών προτάσεων.

Το Λιμενικό Σώμα εντάσσοντας στην δύναμή του τον συγκεκριμένο τύπο σκάφους καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του που αρχίζουν από την έρευνα και διάσωση, την συνδρομή άμεσης βοήθειας σε περιπτώσεις μεγάλων ναυτικών ή και αεροπορικών ατυχημάτων έκδοση (fast life raft carrier) και με την επιβιωσιμότητα σε κατάσταση θάλασσας 8+ μποφόρ θα μπορούσε άνετα να διαφυλάξει τα θαλάσσια σύνορα και να αποτρέψει οποιαδήποτε σκέψη για λαθρομετανάστευση, λαθρεμπόριο.. Αυτό που διακρίνει τα μοντέλο αυτό από τον ανταγωνισμό, είναι η ικανότητα ελιγμών και η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες.

Τα σκάφη επίσης μπορούν να φέρουν ράμπα στη πλώρη ώστε να προσεγγίζουν απόκρημνες και βραχώδεις ακτές με στόχο την ομαλή αποβίβαση προσωπικού. Ταυτοχρόνως, δύναται να φέρουν λέμβο ή υποβρύχιο όχημα μεταφοράς βατραχανθρώπων στο πίσω μέρος της πρύμνης ώστε να κάνουν άφεση ομάδας ΟΥΚ ή Καταδρομέων με τη λέμβο εγγύς του στόχου προσεγγίζοντας με αφάνεια.

Ενδεχόμενη προμήθεια αυτών των ταχυπλόων θα προσδώσει μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία και είναι ικανή να καλύψει μια σειρά από ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων του ΕΣ, του ΠΝ καθώς και του Λιμενικού Σώματος στα νέα περιπολικά σκάφη. Παράλληλα με μια τέτοια προμήθεια το ελληνικό δημόσιο θα πετύχει σημαντική μείωση τιμών με οικονομίες κλίμακας και ομοιοτυπία.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό πως μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί να υπάρξει αναζωογόνηση της ελληνικής αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας με τη συμμετοχή πολλών επιμέρους ελληνικών εταιρειών στους τομείς των αντικραδασμικών καθισμάτων, αισθητήρων, προστασίας – θωράκισης, επικοινωνιών και διασύνδεσης όλων αυτών με το τακτικό σύστημα.

Σκάφη τύπου ST60 & ST50 Interceptor της Ιταλικής Ακτοφυλακής.
Τα γνωστά σε όλους μας σκάφη Lambro 57 της Motomarine. Ανεπαρκή σκάφη χωρίς προστασίας του πολυβολητή.
Η Τουρκική Ακτοφυλακή διαθέτει κατάλληλα καταδιωκτικά σκάφη και σκάφη ειδικών επιχειρήσεων. Η Ελληνική «Ακτοφυλακή» όχι.
Ίσως από τα ικανότερα σκάφη του Λ.Σ. Πρόκειται για τα Magna Onda και Super Onda. Τα περισσότερα σκάφη υπηρετούν με τα ΚΕΑ και είναι σε μόνιμη ακινησία ελέω αδιαφορίας. Κάθε σκάφος φέρει τρια πολυβόλα των 0,50.
Τα τρια CB90 του ΛΣ. Πρόκειται για τα ΛΣ-134 , ΛΣ-135 και ΛΣ-136.