Το πάθημα, ιδιαίτερα με την αναξιοπιστία του συστήματος πρόωσης των πλοίων τύπου LCS (Littoral Combat Ship) φαίνεται να έχει γίνει μάθημα στους Αμερικανούς και το Αμερικανικό Ναυτικό. Έτσι, το προσχέδιο του αμυντικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ για το οικονομικό έτος 2021 (NDAA 2021: National Defense Authorization Act 2021) προβλέπει τη δημιουργία μιας εγκατάστασης δοκιμών για το σύστημα πρόωσης των νέων, υπό ναυπήγηση, φρεγατών FFG(X) κλάσης «Constellation». Σύμφωνα με την αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews.com» το Αμερικανικό Ναυτικό θέλει αυτό το χώρο δοκιμών διότι το σύστημα πρόωσης των FFG(X), που είναι μια έκδοση των ιταλικών FREMM τροποποιημένη σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Αμερικανικού Ναυτικού, δεν έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από το Αμερικανικό Ναυτικό. Έτσι, οι δοκιμές θα μειώσουν σημαντικό το όποιο ρίσκο του προγράμματος, το οποίο αφορά στη ναυπήγηση 20 πλοίων, σε πρώτη φάση.

Οι ιταλικές FREMM ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης τύπου CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), με έναν στροβιλοκινητήρα LM2500+G4 μέγιστης ισχύος 42.913 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες των μέγιστης ισχύος 2.950 ίππων έκαστος, τέσσερις γεννήτριες πετρελαίου μέγιστης ισχύος 2,15 MWe (Megawatt Electric) έκαστη (για τα δύο πρώτα πλοία) και μέγιστης ισχύος 2,8 MWe (από το τρίτο πλοίο και μετά) και έναν προωθητήρα πλώρης μέγιστης ισχύος 1.341 ίππων. Όπως αναφέρει το NDAA: «Υπάρχει ανησυχία για σημαντικό ρίσκο στο πρόγραμμα και συγκεκριμένα στην πραγματικότητα του κόστους, στην υιοθέτηση αμερικανικών συστημάτων από Αμερικανούς προμηθευτές αντί των ξένων προμηθευτών, τα συστήματα των οποίων εξοπλίζουν τα μητρικά πλοία και στο σύνθετο σύστημα πρόωσης CODLAG, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά στα πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού».

Η κίνηση αυτή είναι η τελευταία μιας σειράς μέτρων που επιβλήθηκαν στο Αμερικανικό Ναυτικό από το Κογκρέσο, το οποίο πολλές φορές έχει εκφράσει ανησυχία για τις επιδόσεις του Ναυτικού στον τομέα της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, μέλη του Κογκρέσου έχουν επιβάλει περιορισμούς στην ταχύτητα ενσωμάτωσης μη-επανδρωμένων τεχνολογιών στο Αμερικανικό Ναυτικό, υπό τον φόβο ότι θα είναι τόσο μεγάλες οι αλλαγές ώστε το Ναυτικό δεν θα μπορεί να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες και αντιλήψεις, ένα θέμα που έχει απασχολήσει και για το πρόγραμμα LCS. To NDAA κάνει συγκεκριμένη αναφορά στο LCS: «Από το 1972 και μετά οι δοκιμές έχουν μειώσει το ρίσκο σε πέντε από τις επτά κλάσεις πλοίων του Ναυτικού (Spruance, Perry, Ticonderoga, Arleigh Burke και Zumwalt) … το LCS είναι ένα πρόγραμμα που δεν έχει επωφεληθεί από δοκιμές».

Και συνεχίζει: «Από τη στιγμή που τα πρώτα πλοία εντάχθηκαν σε υπηρεσία, το 2008 και το 2010, και οι δύο κλάσης των LCS έχουν αντιμετωπίσει σημαντικές και κοστοβόρες αστοχίες. Πιστεύουμε ότι αυτές οι αστοχίες θα είχαν ανακαλυφθεί, αναλυθεί και διορθωθεί, με λιγότερο αρνητικές επιχειρησιακές συνέπειες εάν το Ναυτικό είχε δημιουργήσει εγκατάσταση δοκιμών». Η εγκατάσταση δοκιμών για τις φρεγάτες FFG(X) θα πρέπει να μπορεί να δοκιμάσει το σύνολο του συστήματος πρόωσης των πλοίων, τα δοκιμάσει και να συνδράμει το σύστημα ελέγχου των μηχανικών συστημάτων και της ολοκλήρωσης τους και να μπορεί να προσομοιώνει το σύνολο των ηλεκτρικών απαιτήσεων. Θα ζητηθεί από το Αμερικανικό Ναυτικό να καταθέσει τα σχέδια τους για τη δημιουργία αυτής της εγκατάστασης δοκιμών το 2022.

Περισσότερα για τις ιταλικές FREMM και την διαμόρφωση FFG(X) του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο: