Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Πολωνίας, στις 16 Ιανουαρίου, ξεκίνησαν οι πτήσεις με το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346 της Leonardo-Finmeccanica.

Η πρώτη πτήση έλαβε χώρα με μεικτό πλήρωμα Πολωνού πιλότου και Ιταλού εκπαιδευτή, στην 41η βάση αεροπορικής εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο του Deblin. Υπενθυμίζουμε ότι το 2014, η Πολωνία παρήγγειλε 8 εκπαιδευτικά Μ-346, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται τον Νοέμβριο του 2017.

Έτσι οι Πολωνοί πιλότοι των F-16 Block 52+, θα εκπαιδεύονται σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη προκεχωρημένης εκπαίδευσης παγκοσμίως, αποχαιρετώντας τα υπέργηρα εκπαιδευτικά TS-11 Iskra (φωτο), που ας σημειωθεί ότι το πρωτότυπο αεροσκάφος πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση, τον Φεβρουάριο του 1960!

Το οξύμωρο και ταυτόχρονα κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι οι πιλότοι των ελληνικών εκσυγχρονισμένων F-16, σε 5-7 χρόνια από σήμερα, πιθανότατα θα συναντούν στις πίστες της 120ης Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, τον παλιό γνώριμο τους από το 1976(!), που δεν είναι άλλος από το γέρικο, ανεπαρκές και μοναδικό παγκοσμίως, Τ-2Ε Buckeye (φωτο).

Φυσικά η ποιότητα, η ασφάλεια, το κόστος και η συμβατότητα της υφιστάμενης επιχειρησιακής-προκεχωρημένης εκπαίδευσης των Ελλήνων πιλότων, με τα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα όπως και το «φάντασμα» του πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, δεν νομίζουμε να απασχόλησε ιδιαίτερα τους χθεσινούς επισκέπτες της 135ης Σμηναρχίας Μάχης στη Σκύρο…