Επιχειρησιακό κενό βλέπουν ανώτατοι αξιωματικοί της Αμερικανικής Αεροπορίας να δημιουργείται στη δομή δυνάμεων του Όπλου, δεδομένου ότι τα αεροσκάφη F-15C/D «γερνάν» με γρηγορότερο ρυθμό σε σχέση με το ρυθμό εισόδου σε υπηρεσία των F-35 Lightning II. Σε περίπτωση που όντως δημιουργηθεί αυτό το επιχειρησιακό κενό μια λύση, σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματούχους θα ήταν ή αναβάθμιση των F-15C/D ή αντικατάσταση τους με τη νέα, υπό ανάπτυξη, έκδοση F-15X του αεροσκάφους.

Αλλά θέμα υπάρχει και με την ανάγκη αναβάθμισης των F-22. Υπάρχει δηλαδή η αντίληψη ότι το F-15X θα αποτελούσε την ιδανική ενδιάμεση λύση, η οποία θα επέτρεπε την ομαλή υλοποίηση τους χρονοδιαγράμματος εισόδου σε υπηρεσία του F-35 και παράλληλα θα έδινε στα F-22 τις αναγκαίες επιχειρησιακές «ανάσες», μέχρι να αναβαθμιστούν με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής.

Ωστόσο και η επιλογή του F-15X έχει αναπάντητα ερωτηματικά: Πόσο θα κοστίσει το F-15X; Αν κοστίζει σχεδόν όσο ένα F-35 γιατί να μην επιλεγεί η λύση της προμήθειας περισσότερων F-35; Το F-15X θα είναι επιλογή νέας κατασκευής ή θα αποτελεί πρόταση αναβάθμισης των F-15C/D; Το κόστος ανά ώρα πτήσης του F-15X θα είναι ίδιο, μεγαλύτερο ή μικρότερο από το κόστος ανά ώρα πτήσης του F-35; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να απαντηθούν.

Για το F-15X δεν είναι γνωστές πολλές λεπτομέρειες. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «The War Zone» το αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει, σε μία έξοδο, οκτώ βλήματα αερομαχίας (AIM-120D και ΑΙΜ-9Χ) και 28 κατευθυνόμενες βόμβες SDB (Small Diameter Bombs) ή οκτώ βλήματα αερομαχίας και επτά κατευθυνόμενες βόμβες των 2.000 λιβρών.

Το ζήτημα της γήρανσης και ανάγκης εκσυγχρονισμού ή αντικατάστασης του στόλου των F-15C/D δεν είναι μακρινό για την Αμερικανική Αεροπορία. Τον Μάρτιο του 2016, ανώτατοι αξιωματικοί της Αμερικανικής Αεροπορίας δήλωσαν ότι από το 2020 και μετά θα πρέπει να αποσυρθούν περί τα 230 F-15C/D, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το διάστημα 1979-1985 και να αντικατασταθούν. Εναλλακτικά, θα πρέπει να υποστούν ένα ριζικό πρόγραμμα αναβάθμισης με στόχο να παραμείνουν αξιόπιστα και επιχειρησιακά μέχρι το 2035-2040.