Στις 23 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τελετή ονομασίας της πρώτης κορβέτας Saar-6 του Ισραήλ. Το πλοίο ονομάστηκε INS «Magen» και αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2019. Επ’ ευκαιρία του γεγονός παρουσιάζουμε τα χαρακτηριστικά της Saar-6 ως μια σχεδίαση η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει επιλογή και για το ΠΝ καθώς συνδυάζει μια εξαιρετική σχεδίαση με μεγάλη ισχύ πυρός, ενώ και το κόστος είναι προσιτό. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το κύριο μειονέκτημα των κορβετών είναι ο βαθμός αντοχής τους σε πλήγματα πυραύλων κατά πλοίων καθώς και η αδυναμίας τους για παρατεταμένη παραμονή στην περιοχή ενδιαφέροντος. Παρ’ όλα αυτά είναι πλοία με χαμηλό κόστος και μεγάλη ισχύ πυρός.

Οι Saar-6 παραγγέλθηκαν από το Ισραήλ τον Μάιο του 2015, με την παραγγελία να αφορά σε τέσσερα πλοία. Οι Saar-6 έλκουν την καταγωγή τους από τις γερμανικές κορβέτες κλάσης «Braunschweig», αλλά με τροποποιήσεις ώστε να ενσωματώνουν ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό, όπως είναι τα αντιαεροπορικά Barak-8 και το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome. Όλα τα πλοία ναυπηγούνται στη Γερμανία στο πλαίσιο συνεργασίας των ναυπηγείων German Naval Yards Holdings και ThyssenKrupp Marine Systems. Το συνολικό κόστος του προγράμματος είναι € 1,72 δισεκατομμύρια με το Ισραήλ να καταβάλει τα 2/3 του ποσού και τη Γερμανία να επιδοτεί το υπόλοιπο 1/3 του κόστους.

Οι Saar-6 έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Το πλοίο περιλαμβάνει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Barak-8, 16 πυραύλους κατά πλοίων, ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically-Scanned Array) τύπου EL/M-2248 MF-STAR καθώς και το σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, με πυραύλους Tamir μέγιστου βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων. Ο οπλισμός τους συμπληρώνεται από ένα (1) πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, και δύο (2) εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

Το αντιαεροπορικό σύστημα Barak-8 στηρίζεται στη χρήση τριών (3) διαφορετικών αντιαεροπορικών πυραύλων: Έναν (1) για το μικρό βεληνεκές (έως τα χιλιόμετρα), έναν (1) για το μέσο βεληνεκές (από τα 35 έως τα 70 χιλιόμετρα) και έναν (1) για το μεγάλο βεληνεκές (από τα 70 έως τα 100 χιλιόμετρα). Στην έκθεση «EUROSATORY 2018» η IAI ανακοίνωσε την ανάπτυξη πυραυλοκινητήρα μήκους ενός (1) μέτρου, ο οποίος θα διπλασιάσει το μέγιστο βεληνεκές του Barak-8. Ο «πυραυλικός επιταχυντής» («Rocket Accelerator»), όπως τον αποκαλεί η ΙΑΙ, θα αυξήσει το μέγιστο βεληνεκές των Barak-8 από τα 100 στα 150 χιλιόμετρα, ενώ θα μπορεί να ενσωματωθεί και στους πυραύλους με μικρότερο βεληνεκές.

Ομοίως, στις αρχές Ιουλίου του 2018, η IAI παρουσίασε μια νέα σπονδυλωτή έκδοση του Barak, την έκδοση Barak-MX, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο έδαφος όσο και επί πλοίου. Το Barak-MX είναι σπονδυλωτό αντιαεροπορικό σύστημα, τόσο σε επίπεδο αισθητήρων όσο και σε επίπεδο βλημάτων, με μόνη σταθερά το σύστημα (κέντρο) διοίκησης και ελέγχου, γύρο από το οποίο «χτίζεται» το αντιαεροπορικό σύστημα που απαιτεί η εκάστοτε επιχειρησιακή ανάγκη.

Το Barak-MX είναι πλήρως δικτυοκεντρικό, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα με πληροφορίες και δεδομένου που συλλέγουν οι αισθητήρες του και επεξεργάζονται τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Ο εκάστοτε πελάτης μπορεί να επιλέξει να προμηθευτεί το Barak-MX και όλα τα υπό-συστήματα του ή να προμηθευτεί το σύστημα διοίκησης και ελέγχου και επί αυτού να ενσωματώσει αισθητήρες και αντιαεροπορικά βλήματα που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία.