Την ανάπτυξη μιας αεριωθούμενης έκδοσης του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hurkus αποφάσισε και ενέκρινε το τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM).

Η νέα έκδοση Hurjet βρίσκεται στη φάση της αρχικής σχεδίασης, κατά την οποία εξετάζεται το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να είναι δικινητήριο. Στην περίπτωση αυτή όμως θα πρέπει να επανασχεδιαστεί, κάτι που φυσικά θα κοστίσει τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο.

Η ΤΑΙ (Turkish Aerospace Industries), η οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη του προγράμματος, πιστεύει ότι το Hurjet θα πρέπει να σχεδιαστεί ως ένα δικινητήριο αεριωθούμενο αεροσκάφος, ως προπομπός του προγράμματος ανάπτυξης του τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων (πρόγραμμα TF-X).

Ανεξάρτητα εάν το Hurjet ενσωματώνει έναν ή δύο κινητήρες η πρώτη του πτήση προσδιορίζεται χρονικά για το 2022. Οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί είναι το αεροσκάφος να επιτυγχάνει ταχύτητες Mach 1,2+, να επιχειρεί σε ύψος 45.000 ποδών και να μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 3.000 κιλών.

Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος είναι η αντικατάσταση των εκπαιδευτικών T-38M Talon, από το 2025 και μετά ενώ δεν αποκλείεται και η ανάπτυξη μιας έκδοσης ελαφρού μαχητικού, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Hurkus (έκδοση Hurcus-C) για λογαριασμό του Τουρκικού Στρατού, ο οποίος έχει εκφράσει σχετική επιχειρησιακή απαίτηση.