Με καθυστέρηση τριών ετών το Γερμανικό Ναυτικό παρέλαβε τελικά, στις 30 Απριλίου, την πρώτη φρεγάτα τύπου F-125 κλάσης «Baden-Württemberg». Ωστόσο, όπως ανακοίνωσε το Γερμανικό Ναυτικό, πριν ενταχθεί σε υπηρεσία το πλοίο θα εκτελέσει σειρά δοκιμών. Αρχικά το πλοίο έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2016, αλλά προέκυψαν προβλήματα, τα οποία ανάγκασαν το Γερμανικό Ναυτικό να μην το παραλάβει, λόγω τεχνικών προβλημάτων σε ορισμένα συστήματα και σε λογισμικό.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα, ύψους € 2,6 δις περίπου, αφορά στη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων προς αντικατάσταση των δύο φρεγατών T-122 κλάσης «Bremen». Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2011, το πλοίο καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 2013 και έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2016. Το δεύτερο πλοίο (F-223 «Nordheim-Westfalen») άρχισε να ναυπηγείται τον Οκτώβριο του 2012, καθελκύστηκε τον Απρίλιο του 2015 και επρόκειτο να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2017, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα. Τα άλλα δύο πλοία (F-224 «Sachsen-Anhalt» και F-225 «Rheinland-Pfalz») ξεκίνησαν να ναυπηγούνται τον Ιούνιο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2015 αντίστοιχα, καθελκύστηκαν τον Μάριο του 2016 και τον Μάιο του 2017 αντίστοιχα και, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο πλέον δεν ισχύει, έπρεπε να παραδοθούν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2019 αντίστοιχα.

Τα πλοία F-125 είναι εκτοπίσματος 7.200 τόνων, μήκους 149,52 μέτρων και πλάτους 18,8 μέτρων. Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas) με μία τουρμπίνα, δύο ηλεκτροκινητήρες και τέσσερις πετρελαιοκινητήρες. Η μέγιστη ταχύτητα των πλοίων είναι 20 κόμβοι την ώρα (37 χιλιόμετρα την ώρα) με τη χρήση μόνο πετρελαιοκινητήρων ή 26 κόμβοι την ώρα (48 χιλιόμετρα την ώρα) με τη χρήση συνδυασμένων μεθόδων πρόωσης. Η μέγιστη εμβέλεια του είναι τα 4.000 ναυτικά μίλια (7.400 χιλιόμετρα). Οι F-125 μπορούν να μεταφέρουν δύο ελικόπτερα επιπέδου ΝΗ-90, μη-επανδρωμένα εναέρια και υποθαλάσσια οχήματα και τέσσερις πνευστά σκάφη μήκους 11 μέτρων. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 190 άτομα, ενώ το πλοίο παραμένει λειτουργικό και με πλήρωμα 110 ατόμων.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ένα πυροβόλο Otobreda των 127 χιλιοστών με δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων Vulcano μέγιστου βεληνεκούς 100 χιλιομέτρων, δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα MLG-27 των 27 χιλιοστών, πέντε τηλεχειριζόμενους πύργους Hitrole-NT με ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο χειροκίνητα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο συστήματα εγγύς προστασίας (CIWS) τύπου RAM Block.2 με 21 βλήματα έκαστο σύστημα, οκτώ εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων τύπου RGM-84 Harpoon (ενδιάμεση λύση, μέχρι την έλευση των βελτιωμένων βλημάτων RBS-15 Mk.4) και μη-θανατηφόρα κανόνια νερού.

Στο μεταξύ, ξεκίνησε η ναυπήγηση της έκτης κορβέτας τύπου K-130 και πρώτης του προγράμματος ναυπήγησης της δεύτερης παρτίδας των πέντε κορβετών του τύπου. Πρόκειται για την F-265 «Köln». Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του 2018. Τα πλοία ναυπηγεί η κοινοπραξία ARGE K130, την οποία συγκροτούν η Lürssen Werft, η ThyssenKrupp Marine Systems και η German Naval Yards. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα οι κορβέτες θα παραδοθούν μέχρι το 2023. Μολονότι τα 0 πλοία K-130 θα είναι όμοια εξωτερικά, οι πέντε κορβέτες της δεύτερης παρτίδας θα ενσωματώνουν νεότερα ηλεκτρονικά συστήματα και τεχνολογίες.