Στο πλαίσιο των ριζικών αλλαγών που προωθούν οι Αμερικανοί Πεζοναύτες, οι οποίες προβλέπουν και σοβαρή μείωση, μέσω πρόωρης απόσυρσης, κύριων οπλικών συστημάτων. Η Διοίκηση του Σώματος ανακοίνωσε ότι τα αποσύρει το 20% περίπου του στόλου των επιθετικών ελικοπτέρων AH-1Z Viper και των ένοπλων ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-1Y Venom. Υπενθυμίζουμε ότι τα πρώτα AH-1Z Viper εντάχθηκαν σε υπηρεσία το Σεπτέμβριο του 2010, ενώ τα πρώτα AH-1Y Venom τον Αύγουστο του 2008. Η διαδικασία της απόσυρσης θα είναι σταδιακή και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί, μαζί με τις άλλες αλλαγές που προωθούνται, το 2030, στο πλαίσιο του ριζικού προγράμματος αναδιοργάνωσης «Force Design 2030». Συνολικά και στο πλαίσιο της εφαρμογής του προγράμματος «Force Design 2030» οι Αμερικανοί Πεζοναύτες θα αποσύρουν 27 AH-1Z και 26 UH-1Y. Για το συγκεκριμένο σχέδιο και τις βασικές του αρχές σας είχαμε ενημερώσει σχετικά στο άρθρο μας «Οι Αμερικανοί Πεζοναύτες θέλουν να αποσύρουν όλα τα άρματα μάχης και τα πυροβόλα υπέρ των UAV και των βλημάτων» στις 24 Μαρτίου του 2020 (δείτε ΕΔΩ).

Η απόσυρση των 27 AH-1Z και των 26 UH-1Y εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα ριζικής αναδιοργάνωσης «Force Design 2030».

Ήδη δύο (2) AH-1Z μεταφέρονται σε βάση της αμερικανικής ενδοχώρας, από τη Χαβάη, λόγω της αναστολής λειτουργίας της Μοίρας HMLA-367. Μέχρι το τέλος του 2022 θα ανασταλεί και η λειτουργία της Μοίρας HMH-464. Μετά την απόσυρση τους τα ελικόπτερα θα τεθούν σε καθεστώς μακράς αποθήκευσης και συντήρησης. Δεν είναι βέβαιο ότι θα διατεθούν προς πώληση. Μπορεί να συμβεί και αυτό ή μπορεί να παραμείνουν σε αποθήκευση και να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση απωλειών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα δεν είναι τα μόνα αεροπορικά μέσα που θα μειωθούν. Οι Μοίρες F-35 Lighting II, θα παραμείνουν 18, αλλά η δύναμη τους δεν θα αποτελείται από 10 αντί 16 αεροσκάφη. Επίσης, θα καταργηθούν τρία (3) Τάγματα με MV-22B Osprey και ισάριθμα Τάγματα με CH-53E Super Stallion (τα εναπομείναντα Τάγματα θα επιχειρούν με τα νεότερα CH-53K King Stallion). Στον αντίποδα, θα διπλασιαστεί ο αριθμός των UAV, από τρείς (3) σε έξι (6) Μοίρες, ενώ θα προστεθεί άλλη μια Μοίρα με αεροσκάφη KC-130J Hercules με δυνατότητα ταχείας εναλλαγής ρόλου (από εναέριου ανεφοδιασμού σε μεταφοράς ή παροχής πυρών εγγύς υποστήριξης).

AH-1Z Viper.

Το πρόγραμμα H-1. που απέδωσε τα AH-1Z και UH-1Y, αφορά στην ανάπτυξη δύο (2) ελικοπτέρων με όσο το δυνατό κοινά συστήματα (τα δύο ελικόπτερα μοιράζονται κοινά συστήματα σε ποσοστό 85%) με στόχο τη μείωση του κόστους υποστήριξης και την αύξηση της διαθεσιμότητας. Η ανάπτυξη τους ξεκίνησε το 1996 και ολοκληρώθηκε το 2003. Το AH-1Z ενσωματώνει δύο (2) κινητήρες T700-GE-401C της General Electric μέγιστης ισχύος 1.800 ίππων έκαστος. Επιτυγχάνει τυπική ταχύτητα πλεύσης 296 χιλιόμετρα την ώρα. Με αυτή την ταχύτητα εμβέλεια τους ανέρχεται στα 690 χιλιόμετρα ή στα 232 χιλιόμετρα με φόρτο βάρους 1.100 κιλών και καύσιμο για επιστροφή στη βάση. Το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος είναι τα 20.000 πόδια (6.096 μέτρα). Είναι εξοπλισμένα με πυροβόλο M-197 των 20 χιλιοστών με 750 φυσίγγια και έξι (6) σταθμούς ανάρτησης για κατευθυνόμενες και μη ρουκέτες APKWS II και Hydra-70 σε κάλαθους των επτά (7) ή των 19 θέσεων (LAU-68C/A και LAU-61D/A αντίστοιχα), βλήματα AIM-9 Sidewinder και αντιαρματικά βλήματα AGM-114 Hellfire.

UH-1Y Venom.

Τα UH-1Y έχουν μεταφορική ικανότητα οκτώ (8) πλήρως εξοπλισμένων στρατιωτών συν δύο (2) άτομα πλήρωμα ή φορτίο βάρους 3.021 κιλών. Εναλλακτικά μπορούν να μεταφέρουν και έξι (6) φορεία. Το μέγιστο βάρος απογείωσης τους είναι 8.391 κιλά. Όπως τα AH-1Z έτσι και τα UH-1Y ενσωματώνει δύο (2) κινητήρες T700-GE-401C της General Electric μέγιστης ισχύος 1.800 ίππων έκαστος (η μέγιστη συνεχόμενη ισχύ που παράγουν οι κινητήρες είναι 1.546 ίπποι έκαστος). Επιτυγχάνουν τυπική ταχύτητα πλεύσης 293 χιλιόμετρα την ώρα. Με την ταχύτητα πλεύσης η εμβέλεια τους ανέρχεται στα 241 χιλιόμετρα με φόρτο βάρους 990 κιλών και καύσιμο για επιστροφή στη βάση. Το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος είναι τα 20.000 πόδια (6.096 μέτρα). Ενσωματώνει δύο (2) σταθμούς ανάρτησης οπλισμού για κατευθυνόμενες και μη ρουκέτες APKWS II και Hydra-70 σε κάλαθους των επτά (7) ή των 19 θέσεων (LAU-68C/A και LAU-61D/A αντίστοιχα). Επίσης ενσωματώνει και δύο έστορες για πολυβόλα των 7,62 χιλιοστών ή των 12,7 χιλιοστών ή πολυβόλα Gatling τύπου GAU-17A των 7,62 χιλιοστών.