Με ανακοίνωση της η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) γνωστοποίησε την αναστολή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για το πρόγραμμα υποστήριξης των οχημάτων Mercedes-Benz 240GD και των φορτηγών Steyr 680M του Ελληνικού Στρατού, καθώς και την επανάληψη του «λόγω μικρού αριθμού υποψηφίων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση (μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση ΕΔΩ). Την ανακοίνωση της προκήρυξης νέου διαγωνισμού μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχτεί το Δεκέμβριο του 2020 με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών στις 8 Φεβρουαρίου του 2021 και στις 8 Μαρτίου του 2021, κατόπιν σχετικής παράτασης. Η ανακοίνωση προσκαλεί την εταιρία «GRANTEX», της οποία το αίτημα είχε γίνει αποδεκτό από τον πρώτο διαγωνισμό, να υποβάλλει οικονομοτεχνική προσφορά στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας, μαζί με όσες εταιρίες επιλεγούν από την επανάληψη του διαγωνισμού που αποφασίστηκε-ανακοινώθηκε.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών (3) ετών, από τη στιγμή της υπογραφής της σύμβασης, και έχει προϋπολογισμό € 42.533.876,52 ως ανώτατο όριο δαπάνης, εκ των οποίων τα € 16.637.500,56 αφορούν στην υποστήριξη των Mercedes-Benz 240GD και τα € 25.896.375,96 στην υποστήριξη των Steyr 680M. Και στις δύο (2) περιπτώσεις τα ποσά θα κατανεμηθούν ισόποσα για κάθε έτος που διαρκεί το πρόγραμμα.

Comments

    1. Μπορείς σε παρακαλώ να επιβεβαιώσεις ότι και ο συγκεκριμένος διαγωνισμός τόσο σστην α΄φάση όσο και στην β΄διενεργείται βάσει των διατάξεων του νόμου Βενιζέλου?Διότι φοβάμαι ότι όλοι οι διαγωνισμοί περί προμηθειών που είχαν προκηρυχθεί θα ακυρώνονται ο ένας μετά τον άλλο για να επαναπροκηρυχθούν βάσει της παρ.5 του άρθρ.56 ή θα ακυρώνονται παντελώς για να επαναπροκηρυχθούν βάσει του νέου νόμου.

  1. Το ξαναγράφω: δεν υπάρχει ούτε σχεδιασμός, ούτε πρόγραμμα, ούτε θέληση. Μόνο επικοινωνία για τις εντυπώσεις.

    Αν υπήρχε σχέδιο για τη βιομηχανία και τις ανάγκες του κράτους γενικότερα, το πρώτο βήμα του σχεδιασμού θα ήταν η κωδικοποίηση της νομοθεσίας που θα επέτρεπε την άσκηση βιομηχανικής δραστηριότητας διευκολύνοντας τις επενδύσεις σε αυτό τον τομέα από τράπεζες, κρατικά ή ιδιωτικά κεφάλαια με επιστροφή επιστημόνων από εξωτερικό, εμπλοκή πανεπιστημίων, εγκαταστάσεις, ερευνητικά εργαστήρια, συνεργασίες εσωτερικού και εξωτερικού κ.α.

    Αυτοί πάνε να μας πείσουν ότι με το παρωχημένο, αναποτελεσματικό, αντικρουόμενο και αλληλεπικαλυπτόμενο νομοθετικό πλαίσιο θα ασκήσουν την πολιτική που δεν κατάφεραν οι άλλοι.

    Αντ` αυτού η μόνη «βιομηχανική» επένδυση που σήμερα λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα είναι το χτίσιμο ξενοδοχείων στα νησιά!

    1. Σωστός! Άλλωστε η διαφορά στην ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Κυβέρνηση άλλους τομείς σε αντίθεση με ό,τι έχει να κάνει με την αμυντική βιομηχανία, κάνει μπαμ.

      Φυσικά τα διάφορα «Εθνικά» τυφέκια δεν αποτελούν σοβαρό σχεδισμό, την ίδια ώρα μάλιστα που ψάχνουμε ανταλλακτικά, ή βομβιδοβόλα και ασύρματους για τα Μ1117…

      1. @ Νικολάκη Εφέντης

        Οταν σου χαριζουν γαιδαρο, δεν κοιτας να δεις εαν εχει τερηδονα.

        Απο τη μια μας παραχωρουν 1200 τεθωρακισμενα οχηματα, και εδω ο κοσμος εχει αρχισει την κλαψα και τα μοιρολογια επειδη μπορει να χρειαστει να εχουν δουλεια τα ΕΑΣ, Intracom Defence, Miltech, Theo, για να παραξουν συστηματα ενδοεπικοινωνιας, ασυρματους, θερμικα, πολυβολα και θα χρειαστουν να προσλαβουν εργατες κτλ.

        Μηπως να τους ζητησουμε απο τους Αμερικανους να μας φουλαρουν και τα ντεποζιτα των Μ1117 απο πανω?

        Καταρχην τα οχηματα ΔΕΝ εχουν ερθει, και κανεις δεν ξερει πως θα ερθουν.

        Εσεις που κλαιτε και μοιρολαγατε, μηπως θα επρεπε να θυμηθειτε οτι οι Αμερικανοι πριν απο 1 ΜΟΝΟ ΜΗΝΑ δωρισαν ασυρματους αξιας 9 εκατομμυριων ευρω στις Ελληνικες Ενοπλες Δυναμεις?

        https://defencereview.gr/paralavi-amerikanikoy-amyntiky-yli/

        Τι να πει κανεις με αυτα που διαβαζει.

        1. Μπράβο ρε G_P! Πρέπει να συνέλθουμε. Να κρίνουμε τα αρνητικά και να επικροτούμε τα θετικά. Το έχω ξαναγράψει ότι η συνεχιζόμενη άρνηση της πραγματικότητας και η εύρεση αρνητικών στα πάντα είναι αδιέξοδη!

        2. «και εδω ο κοσμος εχει αρχισει την κλαψα και τα μοιρολογια επειδη μπορει να χρειαστει να εχουν δουλεια τα ΕΑΣ, Intracom Defence, Miltech, Theo, για να παραξουν συστηματα ενδοεπικοινωνιας, ασυρματους, θερμικα, πολυβολα και θα χρειαστουν να προσλαβουν εργατες κτλ.»

          Με ποιο οπλικο συστημα συνεβησαν αυτα τα πραγματα για να συμβουν τώρα? Υπαρχει μια κουλτούρα, οτι ψωνιζουμε, να το αφηνουμε ως εχει μέχρι τελους ζωης και εκει εγκειται η γκρινια. Μακαρι ολοι αυτοι οι οργανισμοι αυριο μεθαυριο να αποκτησουν εργο για τον εξοπλισμο των M1117, πολυ ομως αμφιβάλλουμε περι αυτου.

          Το πολυ πολυ να δουμε τιποτα technicals με προσαρμοσμένο κανα GAU πανω σε καποιο ακυρο οχημα, η τιποτα αυτοσχεδιους πυργους ή αλλες τεχνικες τροποποιησεις της πλακας.

          Γι αυτο και η αγωνια να έρθουν οσο το δυνατον πληρέστερα. Πιο προσφατο παραδειγμα τα Kiowa, τα οποια απώλεσαν το συστημα αυτοπροστασιας και ουδεμια προνοια υπάρχει για την αποκατασταση αυτης της σημαντικης ελλειψης.

        3. Για να έχει νόημα οποιαδήποτε «δωρεά» πρέπει να δούμε πιο είναι το συνολικό κόστος για να καταστεί επιχειρησιακό το «δώρο». Αν είναι στο τέλος να πληρώσουμε τιμές καινούριου (όπως έγινε με τους Κροάτες) παίρνουμε κάτι καινούργιο για να έχει μεγαλύτερη επιχειρησιακή ζωή μπροστά του. Η φθήνια τρώει τον παρά…

        4. Δεν έγινα κατανοητός μάλλον, είμαι 1000% υπέρ των Μ1117 και έχω γράψει υπέρ του πάρα πολλές φορές. Κατέκρινα τον σχδιασμό ή καλύτερα την ανυπαρξία του για την βιομηχανία μας κι είπα αντί για sandcat ταωορ κλπ, να εμπλακεί σε παραγωγή συστημάτων που τα έχουμε ανάγκη και για τα Μ1117.

    2. Σωστός !!!
      Καλά τα Λεοπαρντ και τα απατσι,αλλά ο βασικότερος κρίκος της αλυσίδας διοικητικής μέριμνας το φορτηγο(tactical military truck)μας λείπει και αυτος!καποτε τα σταγιερ,ρεο και λοιπα μουσεικα ειδη πρεπει να αντικατασταθούν, γιατι χωρις αυτα δεν νοειται ,σχεδιασμος επιχειρήσεων. Η εν Ελλάδι κατασκευή τους ειναι ζωτικο βημα για την ανάπτυξη της βιομηχανικής μας υποδομης
      Θα ήθελα να ζητήσω από το Defencereview, ένα άρθρο για τα σύγχρονα διαθέσιμα φορτηγά.

    3. @ G-164g Ag-Cat

      Να φερουμε τον Αλεξη τοτε που στηριζεις συνεχως καθε μερα για να μας τα κανει οπως τα εκανε απο το 2015 μεχρι το 2019, τοτε που δεν πετουσε ουτε ενα Mirage-2000 εστω για δειγμα, και ο Τσιπρας ειχε βαλει το προσωπικο των πτερυγων μαχης μαζι και τους πιλοτους να λειτουργουν ως οι σκουπιδιαραιοι και οι Φιλιππινεζες των λαθρομεταναστων.

      Τι νομιζεις, οτι τα ξεχασαμε αυτα?? Η νομιζεις οτι ξεχασαμε τον Συμβουλο Διπλωματιας του Τσιπρα, τον Βαγγελη Καλπαδακη που συζουσε με την Τουρκαλα Κατασκοπο Feyza Barutcu και ποιος ξερει τι πληροφοριες και εγγραφα της εδινε.

      Η νομιζεις μηπως οτι ξεχασαμε την καταπτυστη Συμφωνια των Πρεσπων?

      1. Πολύ καλά τα λες. Για πες μας και τους συμβούλους της πρωθυπουργάρας σου που κατηγορούνται – ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ- για συνεργασία με τους Τούρκους.

        Σε ακούμε.

  2. και που και πως θα βρεθει αναδοχος για αυτα ? μονο κανενα μουσειο ?….παμε στα σημαντικα γιατι μιλησα με ατομο που ξερει επακριβως τι παιζει με το ναυτικο …..λοιπον οτι εχει ακουστει για μικα και καμ κατα καιρους μπορδες …οι μικα θα μπαινουν σε 4αδες ..τελος οπως επισης μπαινουν και εξτρα χωρις σιλβερ …το ιδιο και οι καμμ…αυτη η λυση μειωνει βαρος και για αυτο το επιλεγουν διαφορα ναυτικα ..αυτος ειναι ο λογος κανενας αλλος ….οτι αλλο εχει ακουστει ειναι ειτε λαθος πληροφοριες σκοπιμα η μη ……θα ειχα πολλα να πω αλλα σε αναλογο θεμα …. 24+24 θα ειναι ο φορτος στο κακο σεναριο …αν μπουν αλλου η μικα θα μπει α70 για + 8 σκαλπ..η’ οτι αλλο κατα περιπτωση …αυτο ομως θα αργησει να γινει γνωστο ..μετα τις ενπλω δοκιμες
    ιδου και η ευρωκορβετα οχι σε τελικη μορφη βεβαιος αλλα αντιπροσωπευτικη
    https://prnt.sc/116gjoc

    και ενα φρεσκο βιντεακι απο την ναβαλ με διαφορα ενδιαφεροντα ….προς γνωση …

    https://www.youtube.com/watch?v=zA9P5Rl3ogg

  3. Δεν ανυσηχει κανενας που ο νεος νομος δεν αλλαξε τιποτα στα προβληματα με τις προμυθειες αμυντικου υλικου? Μετα απο τοτες αναβολες θα επρεπε να το εχουν παρει ειδηση.

    1. Ποτε πέρασε ο νέος νομος και δεν το πήραμε χαμπάρι??

      Έχω δώσει link στο παραπάνω σχόλιο του Lolotos

      Πρόθεση αλλαγής νομου έχουμε !

  4. Βάσει των σχετικών ο διαγωνισμός προκηρύσεται τον Δεκέμβριο του 2020 ενώ-θεωρητικά- τρέχουν οι ενέργειες για την ψήφιση του νέου νόμου περί προμηθειών.Σήμερα με ψηφισμένο ΝΕΟ νόμο έχουμε αποτελέσματα βάσει διατάξεων του ΠΑΛΑΙΟΥ νόμου και επαναπροκήρυξη πάλι με τις διατάξεις του ΠΑΛΑΙΟΥ νόμου?Κάποιος φίλος με νομικές γνώσεις μπορεί τεκμηριωμένα να τοποθετηθεί για να γλυτώσουμε κανένα εγκεφαλικό??

  5. Αυτο που παρατηρω ειναι μια ακατανοητη κλαψα σε βαθμο παραφροσυνης σε διαφορους, ειδικα απο τον οπαδο του Αλεξη Τσιπρα που ερχεται εδω και κλαιγεται καθε μερα κατα της κακης και ανοργανωτης κυβερνησης, που δεν τα εκανε ολα τοσο καλα οσο η προηγουμενη.

    5 χρονια στην κυβερνηση, τι εκανε ο Αλεξης για τις Ενοπλες Δυναμεις, την εγχωρια βιομηχανια και την αμυντικη βιομηχανια???

    Τιποτα απολυτως, μαλιστα εκοψε τα χρηματα απο τις Ενοπλες Δυναμεις και τα μοιρασε σε Αφγανο-Πακιστανο-Μπαγκλαντεσιανο-Σομαλους λαθρομεταναστες και τους εβαλε σε ξενοδοχεια με room service και πισινα.

    Τον ειδες στη συνεντευξη εχθες? ΚΑΚΩΣ πηραμε τα RAFALE ειπε. Εμ πως, σπαταλαμε χρημα για εξοπλισμους που θα μπορουσαμε να τα μοιραζουμε στους λαθρομεταναστες που κουβαλησε στη χωρα μεσω της πολιτικης των ανοιχτων συνορων.

    Θα ερθουν τα Μ1117 και δεν θα εχουν πολυβολα, δεν θα εχουν ουτε ασυρματους λεει και ξαναλεει ο συγκεκριμενος καθε μερα.

    Μας δινουν 1200 οχηματα τζαμπα και παραπονιεται κιολας, λες και δεν μπορουμε να βαλουμε τους δικους μας ασυρματους και πολυβολα. Ξεχασαν βεβαια οτι πριν 1-2 μηνες μας δωρισαν οι Αμερικανοι ασυρματους αξιας 10 εκατομμυριων ευρω.

    https://defencereview.gr/paralavi-amerikanikoy-amyntiky-yli/

    Τοτε ελεγε «Τούμπανο η ψωροκώστενα!»

    Ειναι πολυ «αλμυρη» η τιμη των 1200 οχηματων Μ1117 εγραψε εχθες.

    Μονο που το καθε καινουριο Μ1117 εχει ονομαστικη αξια 800 χιλιαδες δολαρια το ενα, επομενως τα 1200 κοστιζουν 1 δισεκατομμυριο δολαρια καινουρια.

    Η αλμυρη τιμη που τα αγοραζουμε ειναι ΜΗΔΕΝ. Συμφωνα με τον συγκεκριμενο, επρεπε να μας δωσουν τα 1200 Μ1117 και να μας ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ και απο πανω.

    Ο συγκεκριμενος απιθανος τυπος εκανε παραπονα για τα Kiowa Warrior, ειναι πολυ «αλμυρη» η τιμη των 46 εκατομμυριων για 70 ελικοπτερα, δηλαδη 500 χιλιαρικα για επιθετικο ελικοπτερο. Λες και τα επιθετικα ελικοπτερα ειναι παιχνιδια των 50 ευρω απο τα Jumbo.

    Βρε φιλε, δεν πας να μας φερεις εσυ οπλικα συστηματα τζαμπα μιας και εισαι τοσο καλος «διαπραγματευτης» σαν το αφεντικο σου που σε στελνει εδω για να κανεις αντιπολιτευση γραφωντας ανοησιες. Θα μας φερεις τα τζαμπα συστηματα οπως εφερε το αφεντικο σου τα πακετα χρηματοδοτησης απο Κινα και Ρωσια, σε στυλ Αρτεμη Σωρρα.

    1. Όλο αυτό το μήνυμα για μένα; Σε ευχαριστώ!

      Δεν αμφισβητώ την ονομαστική αξία των Μ1117. Αμφισβητώ την χρηστική τους αξία.

      Πόσο κοστίζει, ονομαστικά, μια Πόρσε Καγιέν; Πόσο πωλείται μεταχειρισμένη; Θα την αγόραζες με 3000 € ;

      Εγώ όχι. Γιατί η χρηστική της αξία δεν είναι η διαφορά «Ονομαστική αξία» μείον «Τρέχουσα εμπορική».

      Αν μπορείς το κατανοείς. Αν όχι περιμένω σεντόνι 😛

      1. Η επιχειρηματική τους αξία για εμάς, είναι πολύ παραπάνω από τις 800 χιλ. που κοστίζει το όχημα καινούργιο. Τα Μ-1117, δεν είναι πεδίο για γκρίνια όπως και να έρθουν. Γκρίνια θα γίνουν, εάν μετά δεν τα κάνουμε εμείς όπως πρέπει και εάν δεν δοθούν εκεί που πραγματικά υπάρχουν τεράστιες ανάγκες.

        1. Δεν βλέπω κάποια χρησιμότητα. Αλλά αν ο ΕΣ βολεύεται με Μ1117 αντί ΤΟΜΑ, εμένα μου περισσεύει. Άλλωστε δεν θα μπω εγώ μέσα.

          1. Δεν αντικαθιστουν και δεν ανταγωνιζονται ΤΟΜΑ. Πως προεκυψε αυτη η οπτικη σου πανω στο θεμα αυτο?

          2. Δεν είναι η οπτική μου το πρόβλημα. Ο ΕΣ δεν έχει ΤΟΜΑ. Τι τα θέλει τα τροχοφόρα; Για διάβαση Άρδα και συνοδεία Leo-2,φαντάζομαι πως όχι. Ποιες τρύπες καλύπτουν;

          3. Το ότι δεν βλέπεις εσύ χρησιμότητα, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Υπάρχουν επιτακτικές ανάγκες για τέτοια οχήματα. Είναι πολλά, αλλά θα σου πω μόνο δύο. Κατά πρώτον, η ένοπλη περιπολία γίνεται τώρα από τα …αθωράκιστα Mercedes και τα Hummer, ενώ τα τάγματα αναγνωρίσεως τα περιμένουν ως μάνα εξ’ ουρανού. Πάρα πολλές φορές για αναγνώριση, στέλνουμε και …Μ-113 και πιστεύω να καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό. Είναι και άλλα πολλά, μπορείς να ασχοληθείς λίγο και να τα βρεις, υπάρχουν από ανοικτές πηγές.
            Τα Μ-1117 ΔΕΝ θα χρησιμοποιηθούν για ΤΟΜΑ. Ενδεχομένως κάποια για συγκεκριμένα μ/κ Τάγματα για ΤΟΜΠ. Για μένα, αν και είναι πολύ καλύτερα τα Μ-1117 από τα Μ-113 σε όλους σχεδόν τους επί μέρους τομείς, εκτός της κινητικότητας σε δύσβατο έδαφος, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν εκεί.
            Για τα ΤΟΜΠ και τα ΤΟΜΑ, θα πρέπει να κάνουμε άλλες κινήσεις και θα προτιμούσα εγχώριες λύσεις (που υπάρχουν πολύ απλά και μόνο ανασχεδιάζοντας το ΛΕΩΝΙΔΑΣ και το ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ). Αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.

          4. Μένω στις εγχώριες λύσεις για το ΤΟΜΑ, πρόταση που με βρίσκει σύμφωνο.

            Αυτό που προσπάθησα να εξηγήσω (αλλά βλέπω ένα ζόρι να το αποδεχτούν πολλοί σχολιαστές) είναι ότι δεν προβλέπει ο ΕΣ σοβαρή προμήθεια ΤΟΜΑ για τα επόμενα 30 χρόνια.

            Δεν θέλουν εγχώριες λύσεις. Προτιμούν να σκορπάνε φραγκάκια από δώ κι από κει για Μ1117 τίποτε M2 που είναι ανεπαρκή είτε αριθμητικά είτε σε δυνατότητες (αθροιστικά είναι πολλά τα φράγκα) παρά να σχεδιάσουν και να απαιτήσουν εγχώριες λύσεις.

          5. Κοίτα, είναι τόσες πολλές οι ανάγκες που δεν υπάρχει ούτε 1/10000 να τα φτιάξουμε όλα δικά μας. Ακόμα και εάν ξεκινούσαμε τώρα να φτιάξουμε δικά μας οχήματα, θα χρειαζόμασταν πάνω από (ξέρω γω) 20 χρόνια για να φτιάξουμε το ….50%.
            Πολύ χονδρικά, για κάλυψη στο 100% των 1.350 τανκ θέλουμε 700 ΤΟΜΑ (1 προς 2 πάει, αλλά θέλεις και κάποια επικοινωνιών, διοίκησης, ιατρικά και αποκομιδής). Θέλεις 2 χιλ. ΤΟΜΠ μαζί με τα διοίκησης, επικοινωνιών, ιατρικά κ.λπ. για τουλάχιστον 40 μ/κ τάγματα, ενώ οι ανάγκες είναι για 2.400 περίπου. Θέλεις άλλα περίπου 1.500 ΤΟΜΠ για φορείς όπλων (όλμοι, α/τ, α/α κ.λπ.), διοίκησης, επικοινωνιών, ιατρικά, αποκομιδής κ.λπ. και πολύ χονδρικά θέλεις και 400 τουλάχιστον αναγνωριστικά (πέραν των 243 VBL). Και αυτά τα βάζω πολύ χονδρικά και όχι όλα, αφού π.χ. δεν μιλάμε για οχήματα για ηλ. πόλεμο και υποκλοπές ή άλλα στο μέλλον για κατάρριψη drone κ.λπ.
            Άρα και ο χρόνος είναι πολύς για να γίνουν αυτά και πάρα πολλά τα λεφτά. Άρα σε πρώτη φάση, για μένα πάντα, κλείνεις όπως μπορείς τις τρύπες και ξεκινάς με οποιονδήποτε τρόπο αγορά ΤΟΜΑ (που επείγει) τουλάχιστον για τα Leo 2 (περί τα 200 οχήματα) και επικεντρώνεσαι κατασκευαστικά στα ΤΟΜΠ, όπου θέλεις χιλιάδες οχήματα. Αρχίζεις εγχώρια κατασκευή και σιγά σιγά αντικαθιστάς τα παλαιά υπάρχοντα. Και ανάλογα τον ρυθμό παραγωγής που είναι σε συνάρτηση και με τα κονδύλια, κάποια στιγμή θα έχεις δικό σου όλο το στόλο των ΤΟΜΠ. Μόλις σε κάποιο καιρό είσαι οκ σαν όχημα και με ικανοποιητικό ρυθμό παραγωγής, ξεκινάς την κατασκευή των ειδικών εκδόσεων του οχήματος. Μόλις και εκεί είσαι ικανοποιητικά, ξεκινάς και την παραγωγή αναγνωριστικού οχήματος και των ειδικών εκδόσεων αυτού. Μόλις είσαι ικανοποιητικά και εκεί, ξεκινάς και τα ΤΟΜΑ.
            Και μην ξεχνάμε ότι έχουμε και το λοιπό τροχαίο υλικό. Δηλ. έναν αριθμό οχημάτων περί τις 8.000-8.500 για τον Σ.Ξ. και μαζί με τα άλλα Σώματα και τα Σώματα Ασφαλείας, Λιμενικού και δεν συμμαζεύεται, μιλάμε για έναν αριθμό περί τις 17-18 χιλ. οχήματα. Αυτόν τον τελευταίο αριθμό, πάνε να καλύψουν τώρα οι Ισραηλινοί και γι’ αυτό αγόρασαν την ΕΛΒΟ, ελπίζοντας βέβαια και σε εξαγωγές.

          6. ** Σόρυ, να προσθέσω ότι εγώ δεν διαφωνώ καθόλου μα καθόλου για την αναγκαιότητα και το επείγον του θέματος των ΤΟΜΑ. Αλλά όταν σου δίνουν τόσα καλά οχήματα τσάμπα σχεδόν, τα παίρνεις. Για ΤΟΜΑ, πρέπει να γίνει κάτι εκ νέου. Γιατί προφανώς περίμεναν τα Brandley. Όταν όμως αυτά έγιναν διαθέσιμα, είδαν ότι είναι πολύ παλαιές εκδόσεις και πολύ ταλαιπωρημένα και άρα δεν μπορούσαμε να τα πάρουμε. Πρέπει κάτι να κάνουν και εκεί. Τα κονδύλια για τα Μ-1117, είναι ελάχιστα για καινούργια ΤΟΜΑ, ούτε 10 ΤΟΜΑ δεν θα παίρναμε. Δε νομίζω ότι το κόστος των Μ-1117 επηρεάζει οποιαδήποτε απόφαση για ΤΟΜΑ.
            Προσωπικά για ΤΟΜΑ, θα ανασχεδίαζα το ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ που ήταν τότε μια χαρά, αλλά έχουν περάσει και 20 από τον σχεδιασμό του. Με το βελτιωμένο του σχέδιο και σύμφωνα και τις τωρινές ανάγκες του στρατού, το όχημα αυτό θα είχε πολύ περισσότερη εγχώρια προστιθέμενη αξία, αφού πολλά από εκείνα που εισέφεραν τότε ξένοι εταίροι, παράγονται πλέον στην Ελλάδα, από Ελληνικές εταιρείες και μάλιστα πολλά από αυτά θεωρούνται και από τα κορυφαία στον κόσμο.

          7. @ gdmast

            Συμφωνώ και πολύ καλά τα λες. Αλλά μάλλον φωνή βοώντος. Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου, καλή συνέχεια!

    1. Για μένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ το νούμερο.
      Δεν δικαιολογείται σέρβις για τροχοφόρα τέτοια τιμή. Δηλαδή ΤΙ στο καλό να θέλουν στα 3 χρόνια? Άντε 2 σέρβις λέω εγώ. Δηλαδή, λάδια, φίλτρα, άντε τακάκια, κανά λουρί ιμάντα, άντε κάποια ταλαιπωρημένα να θέλουν λάστιχα, κ.λπ.
      Δεν ξέρω εάν είμαι τόσο άσχετος, αλλά πολλές φορές με τα νούμερα τραβάω τα μαλλιά μου.

  6. αντι να πεταμε λεφτα σε τελειωμενες υποθεσεις, μηπως θα ταν καλυτερο να μπει καμια παραγγελια για κανενα Navara βαμένο χακι? Θα ηταν πολυ πιο αξιοπρεπης λυση και οχι μονο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *