Συμπληρώνεται σήμερα η εικοστή ημέρα στην οποία η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ είναι ακέφαλη. Δυστυχώς, η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ αποφάσισε να διώξει τον πρώην Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Αντιναύαρχο ε.α Κυριάκο Κυριακίδη και τον Αναπληρωτή Διευθυντή, Αντιστράτηγο ε.α Δημήτρη Μπαλαφάτη και να τον αντικαταστήσει από τον κ. Αντιπτέραρχο ε.α Θεόδωρο Λάγιο ως νέο Γενικό Διευθυντή.

Η απόσυρση του Κ. Κυριακίδη στερεί από τη ΓΔΑΕΕ έναν έμπειρο και καλό γνώστη των ελληνικών εξοπλιστικών αναγκών ενώ η έλευση των νέων αξιωματούχων που θα αντικαταστήσουν τους παλαιούς ακόμα δεν έχει προχωρήσει με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις σε προγράμματα που θα έπρεπε ήδη να είχαν προχωρήσει όπως οι νέες τορπίλες και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ.

Δυστυχώς, η ΓΔΑΕΕ αντιμετωπίζεται ως άλλη μια ΔΕΚΟ όπου η εκάστοτε κυβέρνηση τοποθετεί δικούς της ανθρώπους χωρίς να εξασφαλίζεται συνέχεια και συνέπεια. Τη στιγμή που άλλα κράτη στις αντίστοιχες ΓΔΑΕΕ τοποθετηθούν Υφυπουργούς στην Ελλάδα ούτε καν προχωράμε σε αναβάθμιση της ΓΔΑΕΕ στα πλαίσια νέου οργανωτικού σχήματος με Γενική Γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας και Εξοπλισμών. Η νέα ηγεσία της ΓΔΑΕΕ θα χρειαστεί αρκετό χρόνο έως ότου ενημερωθεί αναλυτικώς για τα εξοπλιστικά δρώμενα.

Όμως εκτός από τη ΓΔΑΕΕ ακόμα να αλλάξει ο περιβόητος νόμος Βενιζέλου (3978 του 2011) ο οποίος αποτελεί τροχοπέδη για οποιοδήποτε εξοπλιστικό συνθέτοντας μια ατελείωτη γραφειοκρατία. Ο νέος Νόμος ενώ είναι έτοιμος από την εποχή ΥΕΘΑ Ε. Αποστολάκη ακόμα να προωθεί στη Βουλή.

Στο πρόγραμμα για τις νέες τορπίλες και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ έχουν βγει οι γενικοί και ειδικοί όροι από τη κοινή επιτροπή ΓΕΝ και ΓΔΑΕΕ ώστε να προωθηθούν προς στη κεντρική γνωμοδοτική επιτροπή της ΓΔΑΕΕ και τέλος αφού πάρουν την έγκριση, το ΓΕΝ να προωθήσει τους φακέλους στον ΥΕΘΑ ώστε τα δύο αυτά προγράμματα να εγκριθούν από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Μετά από όλα αυτά προκηρύσσεται ο διεθνής διαγωνισμός για τις τορπίλες ενώ για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ αρχικά έχουμε τον ανταγωνιστικό και ακολούθως τον διαγωνισμό.

Ασφαλώς και εκτός από τις νέες τορπίλες και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ καθυστερήσεις αναμένονται και σε άλλα εξοπλιστικά προγράμματα όπως των νέων ταχυπλόων σκαφών για τους Αμφίβιους Καταδρομείς.