Αποστολή στα ΗΑΕ – Ανταπόκριση από το Αμπού Ντάμπι

Στο περίπτερο των τουρκικών ναυπηγείων STM εκτίθεται μοντέλο υπό κλίμακα της τουρκικής σχεδίασης φρεγατών κλάσης «I» (TF-100) που αποτελεί εξέλιξη των κορβετών στα πλαίσια του προγράμματος MILGEM. Στη σχεδίαση των φρεγατών κλάσης «Ι» βασίζεται και η ανάπτυξη των TF-2000. Οι τουρκικές φρεγάτες της κλάσης «Ι» έχουν μήκος 113,5 μέτρα, πλάτος 14,4 μέτρα και εκτόπισμα 3.000 τόνους. Συνολικά προγραμματίζεται η παράδοση τεσσάρων τέτοιων φρεγατών για το Τουρκικό Ναυτικό για την αντικατάσταση των τεσσάρων πρώτης γενιάς τουρκικών ΜΕΚΟ της κλάσης YAVUZ.

Ηλεκτρονικά

Κύριος αισθητήρας των φρεγατών είναι το ραντάρ SMART-S Mk2 3D κατά τον παρόντα χρόνο ενώ σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα προγραμματίζεται από το 2ο ή το 3ο πλοίο η αντικατάσταση του από το νεότερο ραντάρ τουρκικη΄ς πρόελευσης και κατασκευής από την Aselsan όπως το HAZAR 3D, κάποια έκδοση του ραντάρ EIRS, το MAR-D ή το CENK-S (και τα στελέχη της Aselsan μας το επιβεβαιώσαν στα πλαίσια της έκθεσης πως αποτελεί τη πιο τεχνολογικά προηγμένη επιλογή) όπως μας επισημαίνουν τα στελέχη των τουρκικών ναυπηγείων στα πλαίσια της παρουσίασης τους. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι να τοποθετηθεί ένα ραντάρ τουρκικής σχεδίασης στη θέση του σημερινού SMART-S Mk2 3D.

Οι φρεγάτες διαθέτουν δυο ραντάρ ελέγχου πυρός STIR 1.2 ΜΚ2 που τους επιτρέπουν να καθοδηγούν δυο βλήματα σε δυο διαφορετικούς στόχους ή υπό ιδανικές συνθήκες 2 βλήματα στη τερματική περιοχή των στόχων και άλλα δυο σε αρχικό στάδιο πτήσης (αναλόγως φυσικά των τεχνολογικών δυνατοτήτων των ερευνητών των πυραύλων). Προγραμματίζεται από τα επόμενα πλοία η αντικατάσταση των υφιστάμενων στο πρώτο πλοίο ραντάρ ελέγχου πυρός STIR 1.2 ΜΚ2 από τα τουρκικής σχεδίασης ραντάρ ελέγχου πυρός Akrep-D της Αselsan.

Επίσης τα πλοία διαθέτουν σόναρ τρόπιδας (HMS) FERSAH της Αselsan ενώ από το 2η ή 3η φρεγάτα ενδεχομένως να διαθέτουν και συρόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους (VDS) HIZIR-LFAS – Low Frequency Towed Active Sonar System της Αselsan.

Η ηλεκτρονική σουίτα περιλαμβάνει συστήματα ESM όπως το ARES 2N και ECM τύπου AREAS 2C της Αselsan.

Διαθέτουν επίσης διανομείς αντιμέτρων κατά τορπιλικών επιθέσεων HIZIR της Αselsan, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ GLİS από την Αselsan (laser warning receiver), ηλεκτροπτικό σύστημα SeaEye Ahtapot της Αselsan ενώ ενδεχομένως να εξοπλιστούν και με συστήματα αντιμέτρων κατά πυραυλικών επιθέσεων (δεν μας αναθέρθηκε κάποιο συγκεκριμένο σύστημα ενώ ούτες και στις φωτογραφίες φαίνεται να υπάρχει με εξαίρεση το HIZIR που προορίζεται για άμυνα του πλοίου από τορπιλικές επιθέσεις).

Οπλισμός

Ο οπλισμός των φρεγατών αποτελείται από ένα πυροβόλο Oto Melara των 76mm, αντιπυραυλικό σύστημα GÖKDENİZ της Αselsan, δυο τριπλούς τορπιλοσωλήνες για τορπίλες MK46 ή τουρκικής σχεδίασης τορπίλες, δυο τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού των 20mm STΟP της Αselsan, 16 κελιά για πυραύλους μέσου βεληνεκούς και μεγάλου βεληνεκούς καθώς και 16 αντιπλοϊκούς πυραύλους ATMACA της Roketsan.

Συγκεκριμένα μας τονίστηκε πως στους 16 εκτοξευτές τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής θα τοποθετούνται σε τετράδες τα βλήματα μέσης ακτίνας HİSAR O+ ενω τα βλήματα μεγάλου βελενηκούς όπως τα Hisar-U ή τα νεότερα Siper (εξέλιξη των Hisar-U) θα είναι ένα βλήμα ανά κελί.

Ως εκ τούτων, εκτιμάται πως ο φόρτος θα είναι μεταξύ 8 πυραύλων αεράμυνας περιοχής και 32 HISAR.