Οι κακές Αμερικανοτουρκικές σχέσεις ενδέχεται να έχουν επιπτώσεις στο πρόγραμμα προμήθεια των 30 επιθετικών ελικοπτέρων T-129 από το Πακιστάν, ένα πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να κοστίσει περίπου $ 2 δισεκατομμύρια (σύμφωνα με τις ισχύουσες πληροφορίες τα T-129 του Πακιστάν θα ανήκουν στην έκδοση ATAK-2, μια μεγαλύτερης και βαρύτερης έκδοσης του T-129, η ανάπτυξη της οποίας ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2017).

Συγκεκριμένα η κοινοπραξία LHTEC (Light Helicopter Turbine Engine Company) της βρετανικής Rolls-Royce και της αμερικανικής Honeywell παρέχουν τον κινητήρα CTS800-4A των ελικοπτέρων. Σε περίπτωση εξαγωγής θα πρέπει να αναζητηθεί η συγκατάθεση της LHTEC, μέσω του πιστοποιητικού τελικού χρήση. Μέχρι στιγμής θέμα μη-έκδοσης τέτοιου πιστοποιητικού για το Πακιστάν δεν έχει προκύψει, αλλά στο πλαίσιο των αμερικανικών πιέσεων προς την Τουρκία και ιδιαίτερα προς την τουρκική οικονομία δεν αποκλείεται μια τέτοια κίνηση.

Εκτός αυτού οι ΗΠΑ θα είχαν και εμπορικό συμφέρων να δημιουργήσουν δυσκολίες στο Πακιστάν για την επιλογή του T-129 ATAK. Υπενθυμίζουμε ότι σήμερα το Πακιστάν διατηρεί σε υπηρεσία 51 επιθετικά ελικόπτερα τύπου AH-1S και AH-1F Cobra που απέκτησε την περίοδο 1984-1986 και το 2007 αντίστοιχα. Και οι δύο εκδόσεις ενσωματώνουν τεχνολογίες του 1980 και το Πακιστάν έχει αποφασίσει να τα αντικαταστήσει με 45 νέα επιθετικά ελικόπτερα. Ήδη έχει παραγγείλει 15 επιθετικά ελικόπτερα AH-1Z King Cobra της αμερικανικής Bell στο πλαίσιο προγράμματος ύψους $ 581 εκατομμυρίων. Πιθανή καθυστέρηση στο πρόγραμμα των 30 T-129, θα δημιουργούσε «κενό», το οποίο θα μπορούσε να καλύψει η Bell.

Πάντως, επειδή το θέμα απασχόλησε και τα τουρκικά ειδησεογραφικά μέσα, στελέχη της TAI (Turkish Aerospace Industries) φάνηκαν καθησυχαστικά, σημειώνοντας ότι σε περίπτωση κυρώσεων και αδυναμίας χρήσης των CTS800-4A, υπάρχει η εναλλακτική επιλογή των γαλλικών κινητήρων της Snecma (Safran).