Μετά την ακύρωση της αναβάθμισης και την καθήλωση του στόλου των P-3C Orion, το Γερμανικό Ναυτικό έχει μείνει χωρίς αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, μέχρι την έλευση των P-8A Poseidon, αν τελικά επιλεγούν από τη Γερμανία (η πώληση τους εγκρίθηκε πρόσφατα από τις ΗΠΑ, αλλά δεν έχει υπογραφεί συμβόλαιο). Το κενό που έχει δημιουργηθεί σπεύδει να το καλύψει η Γαλλία προτείνοντας στη Γερμανία την παραχώρηση τεσσάρων Atlantique-2 μέχρι να έρθουν τα νέα P-8A Poseidon. Όπως ανακοίνωσε το Παρίσι, τα αεροσκάφη μπορούν να πωληθούν στη Γερμανία αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση τους στο επίπεδο Standard 6 (η συγκεκριμένη αναβάθμιση έλαβε αρχική επιχειρησιακή ικανότητα το 2020). Η πρόταση της Γαλλίας περιλαμβάνει τα αεροσκάφη, εκπαίδευση, υποστήριξης, ενώ τα όπλα και τα αντίμετρα θα παραδοθούν σε ύστερο χρόνο, πιθανότατα μόλις ολοκληρωθεί η εκπαίδευση και οργανωθεί η υποδομή υποστήριξης.

Να σημειωθεί ότι Γαλλία και Γερμανία έχουν υπογράψει μνημόνιο προθέσεων για την ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Maritime Airborne Warfare System (MAWS), με στόχο την αντικατάσταση των γαλλικών Atlantique-2 και των γερμανικών P-3C Orion, από το 2025 και μετά. Ωστόσο, το νεότερο χρονοδιάγραμμα αναφέρει ένταξη των πρώτων αεροσκαφών MAWS το 2035. Δεδομένου ότι η επιχειρησιακή ζωή των γερμανικών P-3C Orion εξαντλείται το 2025, υπάρχει ένα δεκαετές κενό που το Γερμανικό Ναυτικό πρέπει να καλύψει. Η πρόταση της Γαλλίας έχει ως στόχο να κρατήσει τη Γερμανία στο πρόγραμμα MAWS, καθώς αν τελικά προχωρήσει η προμήθεια των P-8A Poseidon το Βερολίνο ενδέχεται να χάσει το ενδιαφέρον του για το MAWS. Τα Atlantique-2 ενσωματώνουν δύο κινητήρες Tyne RTy.20 Mk.21 της Rolls-Royce μέγιστης ισχύος 6.100 ίππων έκαστος.

Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 644 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η τυπική ταχύτητα πλεύσης είναι τα 322 χιλιόμετρα την ώρα. Με την ταχύτητα πλεύσης η εμβέλεια του ανέρχεται στα 9.072 χιλιόμετρα ή διάρκεια παραμονής στον αέρα για 18 ώρες συνεχώς. Μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 30.000 ποδών (9.144 μέτρα). Ο μέγιστος ρυθμός ανόδου είναι της τάξεως των 884 μέτρων των δευτερόλεπτο. Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει δύο βλήματα κατά πλοίων AM-39 Block.2 Exocet και έξι ελαφρές τορπίλες MU-90 Impact των 324 χιλιοστών. Το 2019 ξεκίνησε το πρόγραμμα αναβάθμισης 18 εκ των 22 Altantique-2 Standard-5 στο επίπεδο Standard-6, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Σύμφωνα με τους Γάλλους η αναβάθμιση στο επίπεδο Standard-6 θα διατηρήσει ικανά τα αεροσκάφη μέχρι το 2040. Επίκεντρο της αναβάθμισης είναι η υιοθέτηση του νέου συστήματος αποστολής LOTI-NG (Logiciel de traitement de l’information operationelle nouvelle generation).

To LOTI-NG παράγει μια ολοκληρωμένη εικόνα της τακτικής κατάστασης με βάση τα δεδομένα που συλλέγουν οι αισθητήρες του αεροσκάφους. Επίσης, το αεροσκάφος θα ενσωματώνει πλήρως ψηφιακούς σταθμούς εργασίας, ενώ θα ενσωματώνει και το ακουστικό σύστημα STAN (Sous-système de traitement acoustique numérique), το οποίο φέρει περισσότερους ηχοσυμαντήρες και μπορεί να επεξεργαστεί περισσότερες συχνότητες.  Άλλες αναβαθμίσεις αφορούν την υιοθέτηση του ραντάρ έρευνας θαλάσσης, τεχνολογίας AESA, τύπου Searchmaster της Thales, με εμβέλεια 370 χιλιόμετρα και το ηλεκτροπτικό σύστημα MX-20.