Είναι κοινώς παραδεκτό πως τα κοινωνικά δίκτυα και το διαδίκτυο γενικότερα διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην ενημέρωση της καθημερινότητας μας. Ιδιαίτερα αποτελούν ένα αναπόσπαστο τμήμα στη ζωή μας ενώ εν πολλοίς συμβάλουν στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως μεγάλο μέρος της Αραβικής Άνοιξης οργανώθηκε, συντονίστηκε και υποστηρίχθηκε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Η πλειάδα της νεολαίας αναλώνει αρκετές ώρες σε ημερήσια βάση εντός των κοινωνικών δικτύων και ειδικότερα μέσα στο instagram και το facebook αντιστοίχως. Έχοντας τα παραπάνω εις γνώση ο ΕΣ με πρωτοβουλίες του Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγου Αλκιβιάδη Στεφανή και υπό την οργάνωση του Γραφείου Τύπου του ΓΕΣ υπό τον Συνταγματάρχη Φανιό Νικόλαο και των βοηθών του, τα τελευταία δύο χρόνια το ΓΕΣ κατάφερε να δώσει μεγάλη ώθηση στην εικόνα του ΕΣ προς την ελληνική κοινωνία και τη νεολαία ειδικότερα. Τόσο μέσα από βίντεο όσο και μέσα από παρουσιάσεις το ΓΕΣ κατάφερε να αναδείξει τον ρόλο και τη σημασία που διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας ως το κορυφαίο οπλικό σύστημα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Προβάλλοντας τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες μικρής και μεγάλης κλίμακας μέσα από εντυπωσιακά βίντεο και φωτογραφίες, το ΓΕΣ προβάλει και ενισχύει το μήνυμα αποτροπής έναντι πάσης φύσεως απειλής. Σε μια περίοδο διαρκούς τουρκικής προκλητικότητας η δύναμη της εικόνας αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο για την εμπέδωση του κλίματος ασφάλειας των Ελλήνων και του ελληνισμού γενικότερα. Ταυτοχρόνως, η επικοινωνιακή πολιτική αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας και ηθικής σύνδεσης μεταξύ της νεολαίας και του στρατεύματος, στοιχείο που έλλειπε τα προηγούμενα χρόνια. Παράλληλα, η νεολαία έρχεται πιο κοντά στις Ένοπλες Δυνάμεις, γνωρίζει το εθνικό έργο που επιτελούν, εξοικειώνεται με τη προσφορά στη πατρίδα μέσα από τη στρατιωτική θητεία και τέλος καλλιεργεί ιδανικά φιλοπατρίας και εθνική συνείδηση.

Δεδομένου πως το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών στα κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται στο instagram και το facebook, το ΓΕΣ με καθημερινές του ανακοινώσεις κοινωνεί το πνεύμα που διέπουν τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, ήτοι: αποτροπή και ισχύς που διασφαλίζουν την εθνική κυριαρχία και εγγυώνται την εδαφική ακεραιότητα. Πολύ σημαντικός είναι ο ρόλος των βίντεο μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των σχηματισμών και των μονάδων του ΕΣ όπου προβάλλεται η καθημερινή ρεαλιστική εκπαίδευση του προσωπικού.

Τα βίντεο αυτά συγκαταλέγονται στις λεγόμενες ψυχολογικές επιχειρήσεις αφενός για τη τόνωση του αισθήματος ασφαλείας της ελληνικής κοινωνίας και παράλληλα προς φίλους και εχθρούς, αποδεικνύοντας πως ο ΕΣ είναι η σκληρή ισχύς της χώρας που βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα και επιφυλακή παρά τις όποιες αντιξοότητες σε οικονομικό επίπεδο.

Το χαμόγελο και η υπερηφάνεια των στελεχών του ΕΣ μέσα από βίντεο και φωτογραφίες είναι αυτή που αποδεικνύει το φιλότιμο και το μεράκι που εργάζονται καθημερινά και συχνά υπό δυσμενείς συνθήκες. Το γόητρο του ΕΣ τονώνεται και ενισχύεται μέσα από τη προβολή των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων και τη δημοσίευση αυτών στα κοινωνικά δίκτυα. Αξίζει να τονιστεί πως παράλληλα με τον ενεργό στρατό, ιδιαίτερα βάση έχει δοθεί στη προβολή των δραστηριοτήτων της εθνοφυλακής και της εφεδρείας γενικότερα. Οι καθημερινές περιοδείες του Α/ΓΕΣ και των επιτελών του, στις εσχατιές της πατρίδας ενισχύει το φρόνημα και το ηθικό των υπερασπιστών της πρώτης γραμμής και δείχνει πως η στρατιωτική ηγεσία βρίσκεται δίπλα στο προσωπικό στη πρώτη γραμμή.  Και επειδή όσο σημαντικό είναι να γίνονται αυτές οι περιοδείες άλλο τόσο σημαντικό είναι και να προβάλλονται προς τα έξω, το Γραφείο Τύπου μέσα από τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα αποδεικνύει πως ο ΕΣ βρίσκεται σε εγρήγορση ενώ συμβάλει τα μέγιστα προς τη κοινωνική προσφορά. Γι’ αυτό και η σελίδα του Εκπροσώπου Τύπου στο facebook κατακλύζεται από εκατοντάδες χιλιάδες likes, κοινοποιήσεις και θετικά σχόλια. Η νεολαία αγκάλιασε τη επικοινωνιακή προβολή του ΕΣ.

Το επικοινωνιακό προφίλ του ΕΣ είναι πλέον εφάμιλλο των νατοϊκών προτύπων και των διεθνών στάνταρ αναφορικά με την πολιτική δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας. Όλοι οι ξένοι στρατοί δίνουν βάση στη δύναμη της εικόνας και  των κοινωνικών δικτύων. Ο στόχος τους προφανής: να καλλιεργούν το αίσθημα της ισχύος και να λειτουργούν ως μαγνήτης, έλκοντας τα αυριανά στελέχη από τη νεολαία.

Παράλληλα με τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου, θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία στα καθήκοντα του νέου Εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΣ, Συνταγματάρχη Ψαρομιχελάκη Μιχάλη. Σε μια κρίσιμη εθνικά περίοδο αναλαμβάνει να συνεχίσει και να διευρύνει το έργο του προκατόχου του ώστε ο ΕΣ να συνεχίσει την επικοινωνιακή πολιτική των τελευταίων ετών.