Η BAE Systems ανακοίνωσε ότι στις 16 Απριλίου εξήλθε της γραμμής παραγωγής το εμπρός ήμισυ της φρεγάτας HMS «Glasgow», τις πρώτης από τις πρώτης από τις οκτώ φρεγάτες Type-26 κλάσης «City» (λόγω των ονομάτων βρετανικών πόλεων που θα φέρουν). Το τμήμα που εξήλθε της γραμμής παραγωγής φέρει την πλώρη, τη γέφυρα, το τμήμα επιχειρήσεων και τις ενδιαιτήσεις. Πλέον βρίσκεται στην προβλεπόμενη, όπου και θα συνενωθεί με το πίσω ήμισυ του πλοίου, όταν αυτό ετοιμαστεί. Η διαδικασία διήρκεσε 90 λεπτά. Οι Type-26 είναι σχεδίασης και ανάπτυξης της BAE Systems. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 1998, αρχικά ως FSC (Future Surface Combatant), αλλά μετά το 2010, όταν υπογράφηκε το συμβόλαιο τετραετούς διάρκειας και ύψους £ 127 εκατομμυρίων για τη σχεδίαση των πλοίων, μετονομάστηκε GCS (Global Combat Ship). Ακολούθησε, το 2015, η υπογραφή νέου συμβολαίου, ύψους £ 859 εκατομμυρίων για τη λεπτομερή σχεδίαση των πλοίων και την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής.

Το συμβόλαιο, συνολικού ύψους £ 3,7 δισεκατομμυρίων, ναυπήγησης των τριών πρώτων πλοίων (Batch-1) ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2017. Η έναρξη ναυπήγησης του HMS «Glasgow» έγινε τον Ιούλιο του 2017, ενώ η ναυπήγηση του HMS «Cardiff» ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2019. Η HMS «Glasgow» αναμένεται να παραδοθεί το 2023. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προϋπολογισμό το συνολικό κόστος των οκτώ Type-26, μαζί με την εν συνεχεία υποστήριξης άγνωστης διάρκειας, τα όπλα (τουλάχιστον ένας φόρτος μάχης), την εκπαίδευση των πληρωμάτων και τις δαπάνες για τη δημιουργία υποδομών θα ανέλθει στα £ 8 δισεκατομμύρια (περίπου € 8,9 δισεκατομμύρια), δηλαδή € 1,1 δισεκατομμύρια ανά πλοίο. Το αρχικό κόστος ναυπήγησης των 13 πλοίων, της αρχικής απαίτησης, ήταν £ 11,5 δισεκατομμυρίων (περίπου € 12,8 δισεκατομμύρια, € 985 εκατομμύρια ανά πλοίο), αλλά η μείωση της παραγγελία κατά πέντε πλοία (θα είναι Type-31) είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους ανά πλοίο κατά 11%.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις φρεγάτες Type-26 και Type-31 μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο: