Σύμφωνα με άρθρο της ιστοσελίδας «Australian Naval Daily», το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας διατηρεί το πρόγραμμα SEA-5000, ναυπήγησης εννέα νέων φρεγατών κλάσης «Hunter», εντός προγραμματισμού και χρονοδιαγράμματος (παράδοση του πρώτου πλοίου το 2027). Οι φρεγάτες κλάσης «Hunter», έκδοση των φρεγατών Type-26 της BAE Systems, θα αντικαταστήσουν τις οκτώ εν υπηρεσία MEKO-200 κλάσης «Anzac». Το συνολικό κόστος του προγράμματος αναμένεται να είναι της τάξεως των $ 24-25 δισεκατομμυρίων και περιλαμβάνει τη ναυπήγηση, τα όπλα, την υποστήριξη, την εκπαίδευση, τα κόστη της διαδικασίας ενσωμάτωσης στα πλοία των απαιτήσεων του Ναυτικού της Αυστραλίας και όλες τις προβλεπόμενες δοκιμές πιστοποίησης.

Τα πλοία κλάσης «Hunter» θα έχουν εκτόπισμα 8.800 τόνους (με πλήρη φόρτο), 149,9 μέτρα μήκος και 20,8 μέτρα πλάτος. Η μέγιστη ταχύτητα πλεύσης θα είναι οι 27 κόμβοι (50 χιλιόμετρα την ώρα) και οι απαιτήσεις επάνδρωσης 180 άτομα (θα μπορεί να υποστηρίξει την ενδιαίτηση έως 208 ατόμων). Ο εξοπλισμός τους θα αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο Mk.45 Mod.4 διαμετρήματος 127/54 χιλιοστών, κάθετο εκτοξευτή Mk.41 VLS για βλήματα RIM-66 (Standard) και RIM-162 ESSM, δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων, δύο συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx και τορπίλες MU-90 Impact. Επίσης θα μπορούν να φιλοξενήσουν ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας MH-60R ή MRH-90, αλλά και UAV.

Όπως προαναφέραμε τα πλοία «Hunter» ναυπηγούνται για να αντικαταστήσουν τις MEKO-200 κλάσης «Anzac», τα οποία ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1993-2004 και παραδόθηκαν την περίοδο 1996-2006. Τα πλοία ναυπηγήθηκαν με τις ελάχιστες δυνατές επιθετικές και αμυντικές επιχειρησιακές ικανότητες, αλλά με υποδομή για την προσθήκη νέων επιθετικών και αμυντικών δυνατοτήτων στο μέλλον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού κόστους, αλλά, ταυτόχρονα,  δημιούργησε την ανάγκη της συνεχούς αναβάθμισης. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι η Αυστραλία άρχισε να προγραμματίζει την αναβάθμιση των πλοίων πριν ακόμα ολοκληρωθεί η ναυπήγηση τους.

Για παράδειγμα από το τρίτο πλοίο και μετά, οι φρεγάτες ενσωμάτωσαν τη δυνατότητα χρήσης των βλημάτων RIM-162 ESSM, αντί των RIM-7 Sea Sparrow. Η επιλογή του ESSM συνοδεύτηκε και από την εγκατάσταση συστήματος κατάγαυσης στόχου συνεχούς κύματος της CEA Technologies. Το 1996 η Αυστραλία ανακοίνωσε την απόφαση της να εφαρμόσει το πρόγραμμα WIP (Warfighting Improvement Program), το οποίο αφορούσε στην εγκατάσταση ενός νέου ραντάρ διάταξης φάσης και ενός δεύτερου κάθετου συστήματος εκτόξευσης Mk.41 VLS. Ωστόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν προχώρησε, ακυρώθηκε το 1999 και αντικαταστάθηκε, το 2004, από ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των δυνατοτήτων προστασίας από βλήματα κατά πλοίων (ASMD : Anti-Ship Missile Defence).

Το πρόγραμμα ASMD αφορούσε στην εγκατάσταση των ραντάρ διάταξης φάσης CEAFAR και CEAMOUNT της CEA Technologies, στην εγκατάσταση του υπέρυθρου συστήματος έρευνας και ανίχνευσης (IRST : Infrared Search and Track) Vampir NG και στην εγκατάσταση του ραντάρ πλοήγησης Sharpeye. Επίσης έγιναν και εργονομικές αλλαγές στα πλοία. Η εφαρμογή του προγράμματος ASMD στο πρώτο πλοίο ολοκληρώθηκε το 2010 και ακολούθησαν δοκιμές αποδοχής, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν με επιτυχία το 2011. Στη συνέχεια υπογράφηκε η σύμβαση αναβάθμισης και των υπόλοιπων επτά πλοίων με κόστος $ 650 εκατομμύρια. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2012 και ολοκληρώθηκε το 2017.

Από το 2005 και μετά η Αυστραλία άρχισε να εφοδιάζει τις φρεγάτες της με βλήματα κατά πλοίων Harpoon της έκδοσης Block.2 και με δύο πολυβόλα M2HB των 12,7 χιλιοστών επί τηλεχειριζόμενων πύργων Mini Typhoon. Μαζί με τα πολυβόλα εγκαταστάθηκαν και ηλεκτροπτικά συστήματα TopLite. Το 2008 αντικαταστάθηκαν και οι αμερικανικές τορπίλες Mk.46 από τις ευρωπαϊκές MU-90 Impact. Σήμερα σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής AMCAP (Anzac Mid-life CAPability assurance programme), με την αναβάθμιση της πρώτης φρεγάτας να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του 2018. Το πρόγραμμα είναι συνολικού κόστους $ 1,4 δισεκατομμυρίων, δηλαδή $ 175 εκατομμύρια ανά πλοίο. Το συμβόλαιο υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2016 και οι εργασίες αναβάθμισης θα ολοκληρωθούν το 2024.

Το πρόγραμμα AMCAP αφορά στην αντικατάσταση του ραντάρ SPS-49(V)8 από το νεότερο και ικανότερο ενεργητικό ραντάρ διάταξης φάσης έρευνας αέρος CEAFAR2-L, στην αντικατάσταση του συστήματος IFF, στην αντικατάσταση του συστήματος Ηλεκτρονικών Μέσων Υποστήριξης, στην αναβάθμιση του συστήματος προστασίας από τορπίλες και στην εγκατάσταση συστήματος ενεργητικών αντιμέτρων για βλήματα κατά πλοίων. Άλλες τροποποιήσεις αφορούν στην εγκατάσταση νέων συστημάτων επικοινωνιών και βελτιώσεις στο διοίκησης και ελέγχου.