Τη πρώτη φάση των θαλασσίων δοκιμών διάγει η νέα κορβέτα του Ναυτικού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ο λόγος για τη κορβέτα Gowind 2500 “BANI YAS” (P110) η οποία καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Lorient της Γαλλίας από τη Naval Group. Η “BANI YAS” είναι εξοπλισμένη με 16 βλήματα μέσης ακτίνας VL MICA, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους MM40 Exocet Block ΙΙΙC, τορπίλες MU90 για τη προσβολή υποβρυχίων, πυροβόλο Oto Melara εφοδιασμένο με τη συλλογή αντιμετώπισης πυραυλικών επιθέσεων Strales, σύστημα εγγύς άμυνας (CIWS) RAM καθώς και δυο τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού με πυροβόλα των 30mm.

Παρά τα όσα έχουν λανθασμένα (είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα) γραφτεί κατά καιρούς περί αδυναμίας ενσωμάτωσης και ολοκλήρωσης μη γαλλικών οπλικών συστημάτων όπως του RAM στο τακτικό σύστημα SETIS της Naval Group, εντούτοις αποδεικνύεται πως κάτι τέτοιο είναι τεχνικώς εφικτό και πραγματοποιήσιμο άνευ τεχνικού ρίσκου. Επιπροσθέτως, διαφαίνεται πως η εγκατάσταση του Oto Melara με τη συλλογή Strales είναι επίσης εφικτή με πλήρη διασύνδεση στο τακτικό σύστημα SETIS. Φυσικά όπως είχαμε σημειώσει το ίδιο το ΠΝ και οι επιτελείς του δεν επιδιώξαν το Strales λόγω κόστους/ οφέλους. Αναλυτικά είχαμε τοποθετηθεί εδώ: (https://defencereview.gr/strales-gia-to-polemiko-naytiko-ti-pragmatik/)

Τα παραπάνω επισημαίνονται καθότι είναι γνωστό πως η επιλογή εγκατάστασης του συστήματος RAM στις FDI HN του Πολεμικού Ναυτικού συνάντηση σφοδρή κριτική από ορισμένους κύκλους με βάση το ανυπόστατο «συμπέρασμα» πως δεν δύναται το RAM να διασυνδέεται με το τακτικό σύστημα SETIS των φρεγατών.

Υπενθυμίζεται πως οι κορβέτες Gowind 2500 του Ναυτικού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων επρόκειτο να εξοπλιστούν με 16 βλήματα μέσης ακτίνας ΕSSM Block II αλλά σύμφωνα με το δημοσίευμα του έγκριτου διεθνούς ιστότοπου ναυτικών θεμάτων NavalNews τα ΗΑΕ συνάντησαν την άρνηση της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αποδεσμεύει τα νεότερης γενιάς βλήματα ΕSSM Block II. Ακολούθως αποφασίστηκε από το Ναυτικό των ΗΑΕ η εγκατάσταση των VL MICA σε αντίστοιχο αριθμό.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των Gowind 2500 των ΗΑΕ συμπληρώνεται από το αναβαθμισμένο και σύγχρονο ραντάρ NS-100 καθώς και σόναρ τρόπιδας Kingklip Mk2 και συρόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS-2.