Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurofighter Jagdflugzeug, Volker Paltzo, δήλωσε, στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης Farnborough Air Show 2018, ότι στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού προγράμματος FCAS (Future Combat Air System) θα είναι ένα βελτιωμένο Eurofighter με ενισχυμένες επιχειρησιακές ικανότητες.

«Το Eurofighter θα είναι ένας κεντρικός πυλώνας του FCAS και έχει έναν ρόλο κλειδί να διαδραματίσει στο πλαίσιο του προγράμματος FCAS, ενώ θα επιχειρεί δίπλα σε υπάρχουσες ή μελλοντικές αεροπορικές πλατφόρμες, σ’ όλα τα επιχειρησιακά σενάρια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Paltzo.

Σύμφωνα με τον Paltzo στο άμεσο μέλλον υπάρχει ανάγκη για αυξημένη διασύνδεση συστημάτων,  αισθητήρων και σύμπτυξη πληροφοριών (data fusion). Όταν ρωτήθηκε για τις βελτιώσεις του Eurofighter είπε ότι θα υπάρξει μια νέα υψηλής ανάλυσης κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και 15% αύξηση στην ισχύ του κινητήρα EJ-200.

Η θέση του Paltzo έρχεται σε αντίθεση με την ανακοίνωση της Airbus, του Νοεμβρίου του 2017, σχετικά με την έναρξη του προγράμματος New Fighter με στόχο την πιθανή αντικατάσταση του Eurofighter και του Rafale μετά το 2040-2045.

Η ανακοίνωση είχε γίνει στο Διεθνές Συνέδριο IQPC International Fighter στο Βερολίνο. Στη διάρκεια της παρουσίασης διευκρινίστηκε ότι το πρόγραμμα New Fighter αφορά σε ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου, εντός του συνόλου των συστημάτων που είναι γνωστά συλλογικά ως FCAS. Το πρόγραμμα FCAS αναπτύσσεται στο πλαίσιο μιας συλλογικής και ολοκληρωμένης επιχειρησιακής αντίληψης της Airbus σχετικά με την φύση της μελλοντικής αεροπορικής ισχύος.

Το πρόγραμμα FCAS αφορά σ’ ένα σύνολο επανδρωμένων και μη-επανδρωμένα αεροσκαφών ικανών να επιχειρούν ανεξάρτητα μεταξύ τους ή παράλληλα ή σε συνεργασία μεταξύ τους με αποτελεσματικό τρόπο. Η πρώτη δημόσια παρουσίαση του προγράμματος FCAS έγινε στο πλαίσιο ενημέρωσης των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων στα μέσα του 2016 με στόχο την προώθηση του ως αντικαταστάτη των γερμανικών Tornado.