Σύμφωνα με ανακοίνωση της IAI (Israel Aerospace Industries) η εταιρία απέσπασε συμβόλαιο από το Ισραηλινό Υπουργείο Άμυνας για την προμήθεια τεσσάρων αντιαεροπορικών συστημάτων Barak-8 για τον εξοπλισμό ισάριθμων υπό ναυπήγησης κορβετών τύπου Saar-6 κλάσης «Magen», εκτοπίσματος 2.000 τόνων.

Το σχετικό συμβόλαιο, για τη ναυπήγηση των Saar-6 υπογράφηκε τον Μάιο του 2015. Τα 2/3 του κόστους θα καλυφθεί από το Ισραήλ, ενώ το υπόλοιπο 1/3 θα καλυφθεί από τη Γερμανία, όπως έγινε και στην περίπτωση των υποβρυχίων κλάσης «Dolphin». Η σχεδίαση των Saar-6 βασίζεται στη σχεδίαση των κορβετών τύπου K-130.

Το αντιαεροπορικό σύστημα Barak-8 στηρίζεται στη χρήση τριών διαφορετικών αντιαεροπορικών βλημάτων: Ένα για το μικρό βεληνεκές (0-35 χιλιόμετρα), ένα για το μέσο βεληνεκές (35-70 χιλιόμετρα) και ένα για το μεγάλο βεληνεκές (70-100 χιλιόμετρα).

Στην έκθεση «EUROSATORY 2018» η IAI ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πυραυλοκινητήρα μήκους 1 μέτρου, ο οποίος θα διπλασιάσει το μέγιστο βεληνεκές του Barak-8. Ο «πυραυλικός επιταχυντής» («rocket accelerator»), όπως τον αποκαλεί η ΙΑΙ θα αυξήσει το μέγιστο βεληνεκές των Barak-8 από τα 100 στα 150 χιλιόμετρα, ενώ θα μπορεί να ενσωματωθεί και στα βλήματα με το μικρότερο βεληνεκές.

Ομοίως, στις αρχές Ιουλίου, η IAI παρουσίασε μια νέα σπονδυλωτή έκδοση του Barak, την έκδοση Barak-MX, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο έδαφος όσο και επί πλοίου. Το Barak-MX είναι σπονδυλωτό τόσο σε επίπεδο αισθητήρων όσο και σε επίπεδο βλημάτων, με μόνη σταθερά το σύστημα (κέντρο) διοίκησης και ελέγχου, γύρο από το οποίο «χτίζεται» το αντιαεροπορικό σύστημα που απαιτεί η εκάστοτε επιχειρησιακή ανάγκη.

Το Barak-MX είναι πλήρως δικτυοκεντρικό, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και αυτόνομα με πληροφορίες και δεδομένου που συλλέγουν οι αισθητήρες του και επεξεργάζονται τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Ο εκάστοτε πελάτης μπορεί να επιλέξει να προμηθευτεί το Barak-MX και όλα τα υπό-συστήματα του ή να προμηθευτεί το σύστημα διοίκησης και ελέγχου και επί αυτού να ενσωματώσει αισθητήρες και αντιαεροπορικά βλήματα που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία.