Η αμερικανική Boeing ανακοίνωσε ότι απέσπασε συμβόλαιο ύψους $ 239.590.243 για τη δεύτερη φάση του προγράμματος ITEP (Improved Turbine Engine Program), το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα για την αντικατάσταση των T700 της General Electric, των μεταφορικών ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk και των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache, αλλά και όσων πτητικών μέσων χρησιμοποιούν κινητήρες της σειράς T700 (η Boeing εμπλέκεται στο πρόγραμμα ως κατασκευάστρια εταιρία των AH-64 Apache, όπως και η Sikorsky που είναι η κατασκευάστρια εταιρία του UH-60 Black Hawk). Το πρόγραμμα διεκδίκησαν η Honeywell και η Pratt & Whitney (κοινοπραξία ATEC) με τον κινητήρα T900 και η General Electric με τον κινητήρα T901.

Τον Φεβρουάριο του 2019 ο Αμερικανικός Στρατός επέλεξε την General Electric. Ο νέος κινητήρας θα πρέπει να έχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, να παράγει μεγαλύτερη ώση, να είναι οικονομικότερος, στην αγορά, χρήση και υποστήριξη, σε σχέση με τον T700, και να έχει μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα ITEP έχει θέσει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 25% (στις 0,347 λίβρες ανά ίππο ανά ώρα πτήσης), την αύξηση του λόγου βάρους-ισχύος κατά 65% (πάνω από τους 6,5 ίππους ανά λίβρα), την αύξηση του ορίου επιχειρησιακής ζωής κατά 20% (στις 15.000 ώρες πτήσης περίπου), τη μείωση του κόστους αγορά κατά 35% ($ 650.000 ανά κινητήρα), ανάλογη μείωση του κόστους συντήρησης και μειωμένο κόστος ανάπτυξης κατά 15%.

Η επιθυμητή μέγιστη ιπποδύναμη για τους νέους κινητήρες είναι οι 3.000 ίπποι. Σήμερα, το UH-60 Black Hawk χρησιμοποιεί κινητήρες T700-GE-701 μέγιστης ισχύος 1.890 ίππων έκαστος, ενώ το AH-64 Apache χρησιμοποιεί κινητήρες ίδιου τύπου μέγιστης ισχύος 1.690 ίππων έκαστος. Άρα η απαίτηση του Αμερικανικού Στρατού είναι για έναν κινητήρα με αυξημένη ιπποδύναμη σε ποσοστό 58,73% (UH-60 Black Hawk) ή 77,51% (AH-64 Apache). Ο νέος και ισχυρότερος κινητήρας θα συνοδεύεται και από νέο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, ένα νέο κύριο και ουραίο στροφείο, καθώς και νέους έλικες. Επίσης, οι νέες κινητήρες θα πρέπει να μπορούν να ενεργοποιηθούν χωρίς τη χρήση του Εφεδρικού Συστήματος Ενέργειας (Auxiliary Power Unit : APU) του ελικοπτέρου.

Με τη χρήση των νέων κινητήρων τόσο τα UH-60 Black Hawk όσο και τα AH-64 Apache θα πρέπει να σημειώσουν αύξηση εμβέλειας κατά 500 χιλιόμετρα (ανώτατη επιθυμητή επίδοση) και αύξηση του μέγιστου ύψους επιχειρήσεων κατά 1.219-1.829 μέτρα, σε θερμοκρασία 35 °C (5.800 μέτρα είναι το μέγιστο ύψος εμπλοκής του UH-60 Black Hawk σήμερα και 6.100 μέτρα του AH-64 Apache). Όλα τα παραπάνω αιτήματα για βελτιωμένες επιδόσεις είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας των Αμερικανών στο Ιράκ και το Αφγανιστάν και της ανάγκης για αυξημένη μεταφορική ικανότητα. Η δεύτερη φάση του προγράμματος ITEP αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2026. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2006 ως AATE (Advanced Affordable Turbine Engine) και μετονομάστηκε σε ITEP τον Ιούλιο του 2009.