Στο πλαίσιο ενημέρωσης διαπιστευμένων δημοσιογράφων από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (Α/ΓΕΑ) Αντιπτεράρχου (Ι) Χ. Χριστοδούλου, προέκυψαν σημαντικές λεπτομέρειες, κυρίως για τους χρόνους, του προγράμματος αναβάθμισης των 84 F-16 Block.52 στο επίπεδο Viper, αλλά και το μέλλον των Block.50/.30 που δεν θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο Viper.

Αρχικά, πριν το τέλος του 2018 ένα F-16 Advanced Block.52+ θα πάει στις ΗΠΑ όπου και θα αναβαθμιστεί στο επίπεδο Viper. Θα είναι το πρωτότυπο αεροσκάφος, πάνω στο οποίο θα βασιστεί και η αναβάθμιση των υπολοίπων. Η διάρκεια της αναβάθμισης του πρώτου αεροσκάφους θα είναι 12-20 μήνες. Δηλαδή το αεροσκάφος θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2019 ή τις αρχές του 2020, πάντα σε συνάρτηση με το πότε θα πάει στην Αμερική.

Με την επιστροφή του αναβαθμισμένου αεροσκάφους από τις ΗΠΑ θα ξεκινήσει και η αναβάθμιση των υπολοίπων 83 αεροσκαφών στην ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία). Ο ρυθμός παράδοσης των αναβαθμισμένων αεροσκαφών θα είναι αρχικά 8-10 αεροσκάφη το χρόνο, για να φτάσει στο μέγιστο ρυθμό, που θα είναι 10-12 αεροσκάφη το χρόνο.

Για τα 38 Block.50 η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) θέλει να τα αναβαθμίσει στο επίπεδο Advanced Block.50+ από τα απάρτια που θα προκύψουν από τα 84 F-16 Block.52. Ωστόσο δεν έχει ακόμα παρθεί κάποια τέτοια απόφαση. Ομοίως, τα 32 Block.30 δεν αναμένεται να αναβαθμιστούν, τουλάχιστον δεν έχει υπάρξει τέτοια πληροφόρηση, ενώ γνωστό είναι το ενδιαφέρον από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να προμηθευτεί μέρος ή όλα τα Block.30 με στόχο να δημιουργήσει μια εκπαιδευτική μοίρα.

Σχετικά με τη διασύνδεση και τη διαλειτουργικότητα του πακέτου αναβάθμισης Viper με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ο Α/ΓΕΑ είπε ότι είναι αρκετά πρόωρο να διαπιστωθεί και ότι ολοκληρωμένη εικόνα θα έχουμε μετά την αναβάθμιση του πρώτου αεροσκάφους.

Όπως μας ενημέρωσε ο Α/ΓΕΑ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αναβάθμισης του ΚΕΑΤ (Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής) σε Διεθνές Κέντρο Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης. Το αναβαθμισμένο ΚΕΑΤ, μέσω του ΣΟΤ (Σχολείο Όπλων Τακτικής) θα προσφέρει το πρόγραμμα «Air-to-Air Training Course, διάρκειας δύο εβδομάδων. Μέχρι στιγμής, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον η Ρουμανία, τα ΗΑΕ και η Ιορδανία.

Τέλος, όπως ενημερωθήκαμε, η πολυεθνική αεροπορική άσκηση διεθνούς κύρους «ΗΝΙΟΧΟΣ 2019» αναμένεται να πραγματοποιηθεί το διάστημα 1-12 Απριλίου.

Comments

  1. Ο γερος να παει σπιτι του. Επι υπηρεσιας του, η αεροπορια εχει τα περισσοτερα ατυχηματα με νεκρους πιλοτους. Ακομη τις περισσοτερες, απο ποτε, παραιτησεις πιλοτων.

    1. Ποιος σου τα λέει αυτά ρε φίλε; Επί θητείας του έγινε η ανάθεση και η έναρξη του μοναδικού προγράμματος ενίσχυσης της ΠΑ τα τελευταία 10 ΧΡΟΝΙΑ (F-16V) . Υπογράφτηκαν ένα σωρό συμβάσεις FOS, για C-27J, ελικόπτερα, και προσεχώς για τα M2000. Επίσης αγοράστηκαν με ελάχιστο κόστος και παραλαμβάνονται σύγχρονα εκπαιδευτικά 1ου σταδίου. Μόνο μερικά από αυτά. Ήμαρτον δηλαδή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *